Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geen toptouring meer in gamma? - Forum Wereldfietser

geen toptouring meer in gamma?

Hoi,

ik vind de conti top touring niet meer op de conti-site. worden ze niet meer gemaakt? toch beetje vreemd, 'bijna iedereen' rijdt hierop

thomas
thomas bert schreef:Hoi,

ik vind de conti top touring niet meer op de conti-site. worden ze niet meer gemaakt? toch beetje vreemd, 'bijna iedereen' rijdt hierop

thomas
Conti heeft een naam hoog te houden als het er om gaat het gamma onbegrijpelijk te maken. Daarom worden banden verslechterd zonder naamsverandering, iets veranderd met een nieuwe naam, uit het programma gehaald zonder duidelijk opvolger etc.

Bij Schwalbe zijn ze slimmer

Ik heb een tijdje terug over het van de markt halen van de TT2000 gebeld. Ik kreeg een marketing juf :roll: aan de lijn, die uitlegde dat de opvolger van de TT2000 de Continental Contact is... Toch een heel andere band zou ik zo zeggen.

(Oh, en Marten de Israelier was erg gelukkig.)

Dit is weer balen, de TT is al jaren mijn favoriet, persoonlijk schat ik hem zelfs iets hoger in dan de Schwalbe Marathon (de slick versie).
De contact lijkt qua profiel wel op de oude TT (daar heb ik ooit 13000 km mee gereden en maar 1 keer lek!!!)
Gelukkig zijn mijn TT2000 nog niet aan vervanging toe dus ik kan nog even vooruit.

Hoe lang gaat een TT onder normale omstandigheden mee?

En welk goed alternatief is er voor de TT? Ik begrijp dat de Contact toch niet hetzelfde is. Dan toch maar overstappen op Schwalbe?

GTM schreef:Hoe lang gaat een TT onder normale omstandigheden mee?
Mijn 32mm-versies waren na 10.000 km op de sportfiets nog goed; preventief vervangen. Veel onverhard mee gereden, geen bagage, totaalgewicht meestal 100 kg, altijd opgepompt tot maximaal. 3x lek, waarvan twee meidoorns die er zo strak inzaten dat de band niet leegliep.
Leon