Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voor bereiding nr.1 Bak achter je fiets. - Forum Wereldfietser

voor bereiding nr.1 Bak achter je fiets.

Het is nog niet klaar maar wil op deze manier me trip gaan maken. (zie foto)
Afbeelding
Is het verstandig om zoiets achter je fiets te hebben hangen.
Tevens een vraag.... mag je zo in Duitsland of België/Frankrijk fietsen :?:

De aanhanger laat ik het zomaar even noemen was eigenlijk gemaakt voor surfplanken.
Heb deze in gekort en een aluminium bak er op gezet.
De bak is waterdicht en naar mijn idee kan er genoeg in, en er op als het nodig is.
leuk project!

ik schat in dat de trekstang in het terrein (daar kom je toch met een fatbike?) de grond gaat raken. ik zou daarom grotere wielen meer aan het midden van de bak bevestigen, 20 inch wielmaat (bmx-wielen). zo krijg je meer grondspeling.

succes en groet! hoogframe
Bedankt voor de tip hoogframe.

Heb daar niet eens over nagedacht
Maandag ga ik gelijk kijken wat de mogelijkheden zijn.
Heb genoeg kinderfietsen staan waar ik de banden van kan gebruiken.


via een link kwam ik meer info tegen over bakkies.
Tevens zag ik daar ook de antwoord op mijn vraag.
Zag ook de prijzen van zulke bakkie.
Probeer eerst zelf zoiets te maken.
Ik kan me niet voorstellen dat het lekker fietst met die wieltjes of dat die wieltjes het lang volhouden. Hou er rekening mee dat het rijgedrag ook nog flink anders kan worden als de bak geladen is en ook weer als je de wieltjes verplaatst.

Lees dit eens: http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... Aanhangers

Op Marktplaats staan nu 2 Bob Yaks voor ergens in de honderd euro.

Nog iets: die fiets heb je duidelijk niet om alleen op asfalt te fietsen. Een nadeel van een tweewielige aanhager is dat de aanhangerwielen een tweede en derde spoor volgen. Dat maakt het ontwijken van gaten al lastig. Op de foto zie ik dat de wielen van de aanhanger wel heel ver achter de fiets aan rijden. Dat betekent dat de aanhangerwielen zelfs al bij een flauwe bocht een andere route volgen dan de fiets. Op de ondergrond waar de fiets zelfs voor bedoeld is lijkt me dat lastig.
Hallo :D

Ik ben zelf ook aanhanger van ( ... ) fietsen met bagage in een trailer . Ook ik ben begonnen met een beetje proberen , met een Qeridoo ( liefkozend me Q.R.D. ) en dat ging eigenlijk best goed . Het fietsen met een enkelband aanhanger is echt het meest prettig na het fietsen met de bekende (ortlieb) panniers .
Toch ben ik verder gegaan en nu rijd ik met een geveerde BOB . Deze is voornamelijk duurder en waarschijnlijk iets sterker , mooier en comfortabeler door ze vering .. toch heb ik nog hele goede herinneringen aan Q.R.D. ook eigenlijk .
Omdat ik echt definitief voor de BOB ga in de toekomst , en je maar 1 wagen tegelijk kunt rijden , ben ik best bereid mijn mooie zwarte Qeridoo met emotionele waarde te verkopen voor € 50 . Als mede-wereldfietser vriendenprijsje !
Hij heeft een mooi plekje in de schuur maar je mag altijd eens langskomen ( in Z-D ) om 'm te proberen . Al vraag ik me nu eigenlijk pas af of een snelspan-as op een Fbike even lang is als die op een race- of MTB ...

Nou goed , dat was even mijn aanbod en verder wens ook ik jou nog veel plezier met je fiets en je tochten . Groet !

Christiaan .
GerF schreef: Tevens een vraag.... mag je zo in Duitsland of België/Frankrijk fietsen :?:
Ik vraag me ook af hoe prettig/handig het fietsen is met zo'n bak achter je fiets.
Maar wat de Belgische regels betreft, als je ergens mag fietsen mag je er ook met zo'n bak fietsen op voorwaarde dat deze voldoet aan de Belgische wegcode.

M.a.w. de aanhangwagen mag niet breder zijn dan één meter, moet voorzien zijn van twee rode reflectoren en als het achterligt van de fiets door de aanhangwagen niet meer zichtbaar is moet de aanhangwagen van een rood achterlicht voorzien worden.

Renaat
Nog eens kijken of die wieltjes wel op kogellagers draaien. Zou me niets verbazen als ze van glijlagers zijn voorzien.
Waar gaat de trip eigenlijk naar toe? Met deze bolderkarwielen moet je er rekening mee houden dat er bij een kilometer of ...tig een grens bereikt wordt. Wellicht niet de grens die jij in gedachten had.
Is het verstandig om zoiets achter je fiets te hebben hangen.
De vraag stellen is 'm beantwoorden. Die kar is leuk voor van de boulevard naar het strand met een surfplank erop, maar voor fietsreizen lijkt het me echt niet handig - en eigenlijk ook niet verstandig.

Het is wel een heel lange combinatie. Bodemvrijheid wordt bij de eerste de beste verkeersdrempel al een probleem, ook door de grote afstand tussen achterwiel en de wielen van de aanhanger. e aanhanger volgt ook nog eens de kortste weg dus je moet met deze lengte ook nog eens rekening houden met een grotere draaicirkel.

Maarrr... als je vooral over het strand gaat (de fiets leent zich ervoor), zie ik niet in waarom het niet zou kunnen werken. Maar je komt wat moeilijk erop en eraf ;).
Bedankt voor de reacties

@Ave: bedankt voor de link. Heb geen idee of het lekker fiets achter me aan. Alles is namelijk nog nieuw voor mijn omtrent het de voorbereiding voor mijn trip in 2016.
@Travelmaster. Mocht het idd niks worden dan kan die volgend jaar zomer mee naar strand. Dat is zijn maar korte stukjes voor me.
@AndreM. Hier ben ik nog niet over uit het wordt Duitsland of België en stukje Frankrijk
@WimB. Zijn kogellagers.
@Revanho. thx voor de info.

@CDeckers
Omdat ik echt definitief voor de BOB ga in de toekomst , en je maar 1 wagen tegelijk kunt rijden , ben ik best bereid mijn mooie zwarte Qeridoo met emotionele waarde te verkopen voor € 50 . Als mede-wereldfietser vriendenprijsje !
Dat vindt ik echt geweldig. als je wat foto's heb stuur of post ze maar.
PB