Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dop voor MSR brandstoffles - Forum Wereldfietser

Dop voor MSR brandstoffles

Mijn brandstoffles MSR van 887 ml heb ik onder de schuine stang hangen. Het pompje wil ik erop laten zitten. Nou zie ik vaker dat er een afgesneden bidon of andere plastic fles op wordt geklemd. Ik heb al diverse bidonnen nagemeten maar geen enkele die precies goed past. En precies goed is een fles met een binnendiameter die iets groter dan 79,2 mm is zodat die nog wel blijft klemmen.

Wie weet welke fles of welke bidon er precies op past?
Hier blijkt een grijze isostar bidon te voldoen. Overigens gaat een volgende keer de fles in een nylon stuffzak mee. Ws toch nog even beter tegen blubber..!
snowfreakyvon schreef:Hier blijkt een grijze isostar bidon te voldoen. Overigens gaat een volgende keer de fles in een nylon stuffzak mee. Ws toch nog even beter tegen blubber..!

Hoi snowfreakyvon,

Dank voor je snelle reactie. Ik ga eens kijken waar ik die bidon op de kop kan tikken.

Groet,

Eric
Ik weet zo even niet of dit inderdaad de zelfde maat is als ik heb, maar ik heb een doormidden gesneden wasbenzinefles over de bovenkant van de brandstoffles geschoven ter bescherming van de pomp. Dat past bij mij precies, en zonder gerammel.
Ik doe er zelf gewoon een stuk plastic of plastic zakje omheen met elastiek in de nek van de fles. Zo blijft de pomp altijd schoon van stof en blubber.