Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke koffiemok? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke koffiemok?

Dubbelwandig is helemaal bloedlink. Denk je dat je koffie niet te heet is, brand je nog je bakkes!
In het leger gebruikte we altijd deze mok. Werkte in principe prima alleen rammelde altijd door de twee lossen grepen. Dat is nou ook zoiets dat je niet wilt op je fiets.
Afbeelding
Sea-to-summit x-bowl (voor soep en maaltijd) mug (groot) of cup (klein).
Travelmaster schreef:Dubbelwandig is helemaal bloedlink. Denk je dat je koffie niet te heet is, brand je nog je bakkes!
Na een paar vergissingen weet je wel hoe lang je moet wachten tot het drink of slurpbaar is. En zo'n vergissing maak ik vreemd genoeg ieder jaar toch weer. :oops:
Grote voordeel van RVS is dat het goed schoon te maken is dus thee krijgt minder of geen koffie smaak.
Wat dat betreft ben ik net een vlieg tegen het raam naast de openstaande deur. Ik wil wel naar buiten en ik blijf het proberen, maar ik vergeet dat de oplossing vlakbij is.
Een echte houten mok, meegenomen uit Noorwegen een paar jaar terug. Gaat alles is, van koffie tot yoghurt. De goedkope versies krijgen (helaas) kleine barstjes waardoor de smaak soms blijft hangen als je m niet afwast, de duurdere hebben dat niet...
Alles blijft er trouwens heerlijk lang warm (of koud) in, en je hebt altijd een gespreksonderwerp bij handen:-)
(Link)

Groet,
Maurits
Maurits schreef:Een echte houten mok, meegenomen uit Noorwegen een paar jaar terug. Gaat alles is, van koffie tot yoghurt. De goedkope versies krijgen (helaas) kleine barstjes waardoor de smaak soms blijft hangen als je m niet afwast, de duurdere hebben dat niet...
Alles blijft er trouwens heerlijk lang warm (of koud) in, en je hebt altijd een gespreksonderwerp bij handen:-)
(Link)

Groet,
Maurits
wat een mooie beker Maurits! Waar is die dan te koop?
Zo te lezen in Noorwegen, en aangezien het van hout is zou je hem ook zelf moeten kunnen maken. Misschien iets voor tijdens de winter? Je favoriete suggestiemachine zou antwoord moeten kunnen geven op waarvan en hoe.
Mokgebruikers bedankt!

De diverse tips hebben geholpen. Ik dacht aanvankelijk te gaan voor een thermomok, maar het vooruitzicht van blaren op mijn lippen sprak me niet aan. Ander belangrijk voorwaarde is dat ik het ook fijn vind mijn handen een beetje aan de mok te kunnen warmen en mijn vriendin vindt dat ze er ook best een beetje gezellig uit mogen zien.

Ik heb een mok gevonden die eraan voldoet. Sterker nog, hij voldoet aan meer genoemde tips. De beker houdt de inhoud warm of koel, mijn neus past erin bij het drinken, hij staat stabiel op het gras, past makkelijker in de tas omdat er geen handvat aan zit, heeft geen nasmaakjes, is in principe onbreekbaar en is milieuvriendelijk geproduceerd. Daarbovenop is de mok ook nog eens kindvriendelijk. Het zijn de Ekobo Biobu Bambino geworden. http://www.babongoshop.nl/

Afbeelding
Eric Picard schreef:Het zijn de Ekobo Biobu Bambino geworden.
Zelf ben ik ook naarstig op zoek naar een beker, dus ik heb hier even opgelet. Op de website staat: "-sterk (bamboe kan tegen een stootje, maar als het vallen verkeerd terecht komt kan eren scheurtje ontstaan oefen stukje af springen)" :|
Als ik dat even vertaal naar Nederlands, kan hij dus best kapot bij vallen. Nu kan alles kapot natuurlijk, enig idee hoe dit zich verhoudt tot bv. melamine? Als ik goed gerekend heb met de afmetingen, kan er theoretisch (tot de rand vol) 376 ml in, een realistische schatting in het gebruik lijkt me ongeveer 300 ml; klopt dat Eric?

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
Eric Picard schreef:Als ik goed gerekend heb met de afmetingen, kan er theoretisch (tot de rand vol) 376 ml in, een realistische schatting in het gebruik lijkt me ongeveer 300 ml; klopt dat Eric?

Groetjes,

Carl
Hoi Carl,
Als ik de beker tot de rand vul zit er 230 ml in.
Eric
Eric Picard schreef:
Carl schreef:Als ik goed gerekend heb met de afmetingen, kan er theoretisch (tot de rand vol) 376 ml in, een realistische schatting in het gebruik lijkt me ongeveer 300 ml; klopt dat Eric?
Als ik de beker tot de rand vul zit er 230 ml in.
Juist, dan kan ik inderdaad niet rekenen. :) Het leek me ook al zo veel voor de genoemde hoogte en doorsnee. Bedankt voor het uitproberen Eric!

Carl