Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Airborne Carpe Diem Titanium + Rohloff - Forum Wereldfietser

Airborne Carpe Diem Titanium + Rohloff

Op Fiets.nl kreeg ik de tip om mijn fiets via dit forum te verkopen. Bij deze dus.
Met enige pijn in mijn hart verkoop ik mijn trouwe woon-werk fiets. 3 jaar gebruikt voor woon-werk verkeer, ca 6000 km afgelegd...staat wegens verhuizing nu te verstoffen. Fiets verkeert in prima staat, is altijd goed onderhouden en is opgebouwd met de volgende onderdelen:
- Frame Airborne Carpe Diem Titanium, maat XL (geschikt vanaf ca 1.80m, ikzelf ben 1.93, op de foto's is hij afgesteld op mijn lijf)
- voorvork: Westbrook (carbon, de originele)
- wielen: voorwiel Onyx naaf, Mavic A719 velg. Achterwiel: Rohloff naaf, Mavic A719 velg.
- banden: Schwalbe Stelvio
- remmen + grepen: Shimano XTR
- zadelpen: Easton EC70 met setback
- zadel: Selle San Marco Genuine Gel Pro Link
- stuur: Easton Monkey Lite SL
- Stuurpen: Girvin verende stuurpen
- handgrepen: Ergon P1
- cranckstel: Shimano Dura Ace
- trapas: Shimano BB-UN72 (onverwoestbaar)
- pedalen: Shimano (geschikt voor SPD en gewone schoen zonder plaatjes)
Fiets is gebouwd op comfort en wordt verkocht incl. tassen en een verse nieuwe ketting.
Prijs? Pffff. Staat niet in de weg, dus gaat niet voor een spotprijsje weg. Laat ik een richtprijs noemen van 1650 euri en ieder serieus bod wordt op gereageerd.
Voor foto's verwijs ik naar marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m918801378
De Rohloff naaf is uit 2006?
en de fiets zelf drie jaar oud?
Ik heb de fiets 3 jaar gebruikt...staat nu 3 jaar te verstoffen. Frame meegenomen uit de USA, zelf opgebouwd. De Rohloff naaf komt uit een faillissement en heeft alleen op mijn fiets kilometers gemaakt. Hoop dat het zo helder is.
jasmon schreef:De Rohloff naaf is uit 2006?
en de fiets zelf drie jaar oud?
Abel34 schreef: Hoop dat het zo helder is.
Het wordt voor iedereen helder als je in de tekst op Marktplaats opneemt dat de fiets 6 jaar oud is.
Fietsen worden toch niet oud van het staan? Het is geen kaas of wijn. De tekst is heel precies, lijkt me. En het is inderdaad een mooie fiets.
Dat verklaart ook waarom Dura Ace crank is nog met vierkanten trapas.
Ik heb ook een fiets van jaren 90 met dura ace crankset en vierkanten trapas
Had die crank nog liggen van een oude racefiets, optisch als nieuw. Paste prima bij de onverwoestbare trapas (die ik bij de opbouw vd fiets gelukkig nog nieuw kon krijgen)
Ook nog makkelijk te demonteren met de juiste cranktrekker.....
miro schreef:Dat verklaart ook waarom Dura Ace crank is nog met vierkanten trapas.
Ik heb ook een fiets van jaren 90 met dura ace crankset en vierkanten trapas
Wim schreef:Fietsen worden toch niet oud van het staan? Het is geen kaas of wijn. De tekst is heel precies, lijkt me. En het is inderdaad een mooie fiets.
Eens, hij fietst nog als op dag 1.....
Wim schreef:Fietsen worden toch niet oud van het staan? Het is geen kaas of wijn. De tekst is heel precies, lijkt me. En het is inderdaad een mooie fiets.
Weer wat geleerd hier. Mijn 18 jaar oude fiets is 9 jaar gebruikt, want ik fiets 's winters nauwelijks. O, wacht, ik fiets 's nachts ook niet, dus slechts 4,5 jaar gebruikt. Eigenlijk nog gloedje nieuw :)
guusnatuur schreef:
Wim schreef:Fietsen worden toch niet oud van het staan? Het is geen kaas of wijn. De tekst is heel precies, lijkt me.
Weer wat geleerd hier. Mijn 18 jaar oude fiets is 9 jaar gebruikt, want ik fiets 's winters nauwelijks. O, wacht, ik fiets 's nachts ook niet, dus slechts 4,5 jaar gebruikt. Eigenlijk nog gloedje nieuw :)
:lol: :lol: :lol: Terecht!
Zelden zulke nonsense gelezen.
Zelden zulke botheid.
Vooraleer het hier ontspoort:
Ik denk dat bedoeld werd dat vooral de gereden kilometers en de weersomstandigheden waaraan de al-dan-niet rijdende fiets werd blootgesteld van cruciaal belang zijn voor de kwaliteit ervan.
Kan iedereen daar mee leven?

Zo, nu kunnen potentiele kopers zich melden of vragen stellen :-)
Abel34 schreef:Ik heb de fiets 3 jaar gebruikt...staat nu 3 jaar te verstoffen. Frame meegenomen uit de USA, zelf opgebouwd. De Rohloff naaf komt uit een faillissement en heeft alleen op mijn fiets kilometers gemaakt. Hoop dat het zo helder is.
bedankt voor je antwoord, een mooie fiets, voor mij alleen een tikkie te groot
Hoe oud is het frame?

Het lijkt sprekend op dat van een fiets uit 2002 op deze pagina:

http://www.bikejournal.com/profiles.asp ... kevet&RC=1
Abel34 schreef:
Wim schreef:Fietsen worden toch niet oud van het staan? Het is geen kaas of wijn. De tekst is heel precies, lijkt me. En het is inderdaad een mooie fiets.
Eens, hij fietst nog als op dag 1.....
Lag er op dag 1 ook geen ketting op dan? :wink:
Scherp, wordt natuurlijk verkocht met een kakelverse nieuwe ketting.
LHTJoost schreef:
Abel34 schreef:
Wim schreef:Fietsen worden toch niet oud van het staan? Het is geen kaas of wijn. De tekst is heel precies, lijkt me. En het is inderdaad een mooie fiets.
Eens, hij fietst nog als op dag 1.....
Lag er op dag 1 ook geen ketting op dan? :wink:
guusnatuur schreef:Hoe oud is het frame?

Het lijkt sprekend op dat van een fiets uit 2002 op deze pagina:

http://www.bikejournal.com/profiles.asp ... kevet&RC=1
Pfoe, zou kunnen. Ik heb hem in 2005 op de kop getikt in de US. Frame was toen bij een LBS als NOS voor een mooi prijsje te koop en ik kon de verleiding niet weerstaan.
Via google is nog wel het e.e.a. te vinden (ook afbeeldingen van volledig opgebouwde exemplaren), helaas geen geometrie tabellen
Nochtans heeft deze persoon zijn fiets reeds opgebouwd in 2007 als mountainbike. Zijn vraag van 12 december 2007 liegt er niet om (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =9&t=41465 : beste forummers,
Ben in laatste stadium afbouw project Woon-werk fiets. Basis daarvan is Airborne Carpe Diem frame. Onderdeel afmontage is Rohloff naaf. De vraag die ik daarbij heb is volgende: welke lengte van de trapas is het meest optimaal icm met de Rohloff naaf (meest optimaal in de zin van optimale kettingloop)? Heb inmiddels via Google geleert dat een Rohloff een kettinglijn heeft van 54 mm. Wat betekent dat voor de lengte van de as? (trapas wordt waarschijnlijk Shimano BB-UN72)
Graag jullie input, dan kan ik fiets verder afmaken en staat er een mooi fietsjaar voor de deur komend jaar).
Een bijzondere fiets... hij staat weer te koop: http://link.marktplaats.nl/m955379621
Hij heeft hem eindelijk verkocht :)