Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsonderzoek - Forum Wereldfietser

Fietsonderzoek

Wat zijn er veel mensen actief in onderzoek naar en beleid voor fietsen/fietsers: http://kennisdeling.verdus.nl/2032. Quote: "Het gaat om bijna onzichtbare ruimtelijke en sociale engineering, die soms decennia in beslag neemt." Er gaat een wereld voor me open. En ik maar denken dat fietsen een kwestie is van een fiets aanschaffen en gaan fietsen.
Ik lees het en denk, ik hoop dat dit een parodie is. En dan lijkt het alsof al die mannetjes zichzelf totaal serieus nemen. Ik bedoel:
Om dat idee kracht bij te zetten, passeerde vervolgens een serie sprekers de revue die vanuit de eigen positie in het 'fietskennisnetwerk' een tour d'horizon maakten
Ik bedoel maar.
Idd...ga toch fietsen :wink:
In de beleidswereld (maakt niet uit welk onderwerp) is dit nog een heel leesbaar en overzichtelijk artikel.

(Niet dat ik nog in de beleidswereld wil werken, gek werd ik er van.)
Fietsen is inderdaad ontsnappen uit de beleidswereld. Maar als ik nu - na het artikel te hebben gezien - ga fietsen, dan moet ik de hele tijd denken aan al het beleidswerk dat vooraf is gegaan aan het mogelijk maken van fietspaden en andere mobiliteitsfaciliteiten. Help!