Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nog zo'n "spannend" verhaal. Mijn aanhanger ging aan de haal - Forum Wereldfietser

Nog zo'n "spannend" verhaal. Mijn aanhanger ging aan de haal

Ik op weg naar Duitsland voor de 100 kastelen route. Aangekomen in Markelo neem ik het voet- ipv het fietspad. De bocht, helaas te smal, vergt enige stuurmanskunst mij niet machtig. De aanhanger (2wieler) gaat met het Rwiel over het trottoir en vliegt over de kop. Ik ging ook vlak. De bout van de trekhaak voelde enigzins losjes en vroeg omstanders of er een fietsenzaak in de buurt was. En ja, wat een toeval, op 50 meter van dit voorval een fietsenzaak. Om de bout aan te draaien kocht ik een zetje inbus schroefendraaiers. Na de bout te hebben aangedraaid ging ik weer op pad. Nog geen 50 meter verder in de bocht brak de bout af (gevolg voorval) en ging de aanhanger in vrije vaart naar de hoofdweg. Ik sprong van de fiets de aanhanger achterna die tot mijn grote blijdschap tot een meter voor de weg met aansnellende auto's tot stilstand kwam. Terug naar de fietsenwinkel werd er door de vriendelijke medewerker, vlak voor de middag pauze, geheel kosteloos een nieuwe bout in geplaatst. Wat een opluchting.
Als de nood het hoogst is, dan is de redding nabij.
Tijdens mijn fietsreis afgelopen juni fietste ik naar beneden door nogal bosachtig gebied met verschillende bochten. Na een bocht zag ik te laat een hoge ijzeren vierkanten hoge :shock: drempel, kon nog redelijk langs met een hoge snelheid maar een wiel ging over de drempel mijn radical desing kar sloeg over de kop, kon nog met kunst en vliegwerk stoppen, de kar raakte los van de trekhaak, gelukkig ben ik niet gevallen, en had ik de hoes om de kar, de schade was een kapotte regenhoes
en wat spelling op de as. Volgend jaar neem ik de kar weer mee, hopelijk wordt ik enthousiaster anders gaat hij in de verkoop. Ben er nog niet uit.
janenliseth schreef:Ik op weg naar Duitsland voor de 100 kastelen route. Aangekomen in Markelo neem ik het voet- ipv het fietspad. De bocht, helaas te smal, vergt enige stuurmanskunst mij niet machtig. De aanhanger (2wieler) gaat met het Rwiel over het trottoir en vliegt over de kop. Ik ging ook vlak. De bout van de trekhaak voelde enigzins losjes en vroeg omstanders of er een fietsenzaak in de buurt was. En ja, wat een toeval, op 50 meter van dit voorval een fietsenzaak. Om de bout aan te draaien kocht ik een zetje inbus schroefendraaiers. Na de bout te hebben aangedraaid ging ik weer op pad. Nog geen 50 meter verder in de bocht brak de bout af (gevolg voorval) en ging de aanhanger in vrije vaart naar de hoofdweg. Ik sprong van de fiets de aanhanger achterna die tot mijn grote blijdschap tot een meter voor de weg met aansnellende auto's tot stilstand kwam. Terug naar de fietsenwinkel werd er door de vriendelijke medewerker, vlak voor de middag pauze, geheel kosteloos een nieuwe bout in geplaatst. Wat een opluchting.
Welk merk en type? Mijn kinderkar heeft een borglus die om het frame van de fiets zit, zodat de kar de fiets volgt als de bout mocht breken. Ook aan de kant van de kar zit zo'n voorziening. Jouw situatie zou zich niet zomaar mogen voordoen toch?
Ik heb de Radical Design Cyclone uit 2006.
Afgebroken is de bout van de trekhaak.
Wel is de aanhanger geborgd aan de trekhaak maar niet aan het frame.
Ik ben met je eens dat het wel zou moeten.
Dat ga ik ook voortaan doen.
Dank voor je tip.
Jan