Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Gent in België naar Gdansk in Polen - Forum Wereldfietser

Van Gent in België naar Gdansk in Polen

Volgend jaar plan ik met metgezellen een etapperit in ca. 8 dagen van Gent naar Gdansk. Nu is het me niet erg duidelijk welke route wij hierbij (vooral doorheen Duitsland) best volgen.
Voor de volledigheid: aangezien wij met een racefiets rijden moeten alle wegen verhard zijn, dus geen zand- of grintpaden.

Alle suggesties ook m.b.t. leuke overnachtingsplaatsen, zijn zeer welkom.
Dus wij mogen jouw route verzinnen :lol: ?

Wat stel je zelf voor?
Tja, er liggen een aantal opties op tafel, maar aangezien we nog geen volledig zicht hebben op wie er meerijdt ligt het momenteel enigszins moeilijk om te kiezen of we via Noord-Duitsland rijden (tussen Hannover en Hamburg) en zo richting noordkust, ofwel onder Keulen door via de Eiffel, Sauerland, Berlijn enzoverder. Zelfs voor een leek moet het duidelijk zijn dat deze laatste route meer dan aanzienlijk zwaarder is.
Dus ja, er moet nog een en ander verzonnen worden 8)
OK, de bestemming van etappe 1 ligt quasi vast, t.t.z. we gaan logeren in Valkenburg.

Alle tips welkom m.b.t. een route vanuit Evergem(-Belzele), ofwel via de konijnepijp in Antwerpen en vervolgens via Albertkanaal richting Hasselt, oftewel ergens onder Antwerpen door, maar dan ontbreekt me de creativiteit om de Schelde, Rupel etc te kruisen en zo verder richting Hasselt.
http://www.groteroutepaden.be/

Moet je wat ideen geven....
De eerste etappe wordt Evergem - Cuijk waarvan het parcours vastligt. De tweede etappe en deze die daarop volgen worden moeilijker maar we kennen op hoofdlijnen ons traject. Moeilijker wegens het ontbreken van streetview in Duitsland, in de wetenschap dat we onverharde wegen moeten vermijden, wegens allen op pad met een racefiets.

De tweede etappe wordt Cuijk - Sendenhorst.

Alle tips voor een fietsvriendelijke route zeer welkom.