Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Begroting wereldreis en nog een vraag. - Forum Wereldfietser

Begroting wereldreis en nog een vraag.

Hallo,

Wij zijn een begroting aan het maken voor onze wereldreis. Nu willen we aan jullie vragen of we de bedragen voor het levensonderhoud een beetje redelijk hebben ingeschat. Het gaat dus alleen om het eten/drinken en slapen. We proberen zoveel mogelijk zelf te koken en hebben een tent bij ons.
Westerse landen (Europa, Australië, N-Zeeland) 45 Euro p/d
Zuid-Amerika (Ecuador, Peru, Chili, Argentinië) 25 Euro p/d
Azië (Indonesië, Maleisië, Thailand, Laos, Nepal, India) 25 p/d
De bedragen zijn voor twee personen.

Verder hebben we nog een probleem met onze regenjassen. We krijgen ze niet meer goed waterdicht. We hebben al verschillende middelen gebruikt zoals Nikwax Wash-In, Nikwax Spray-On en Permanent Waterguard van Sno-Seal. Maar de regendruppels willen niet meer afparelen. De jas lijkt meer op een spons. Wie heeft er tips om de jassen weer goed te laten afparelen??

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Dennis & Marijcke.
Las zojuist een artikel over een fietsreis in Zuid-Amerika in het Zweedse fietsmagazine "Cykla". Joakim Hermanson schrijft hier dat je in Zuid-Amerika voor ongeveer 25 Euro per dag kunt overnachten. Verder geeft hij aan dat tijdens een bezoek aan het beste hotel van een klein dorp in Peru een lokaal hoofgerecht al voor 1,25 Euro op tafel staat.

Verderop in hetzelfde magazine schrijft Nils Persson over zijn reis door Chili. Nils verteld dat de temperaturen 's-nachts onder nul kunnen duiken, hetgeen een bevriezing van zijn watervoorraad tot gevolg heeft. Een watervoorraad die overdag blijkbaar van hoge waarde is omdat het er erg warm kan worden. Hij schrijft verder twee maal over een grote gastvrijheid. Tot slot haalt een vos zijn etensvoorraad - die hij 's-nachts op zijn fiets heeft achtergelaten - overhoop. Dit geeft wellicht een beetje een beeld van de kosten en andere dingen waar je aan moet denken.

Alvast een goede reis toegewenst!

Gegroet,
Sebastian

Hoi Dennis en Marijcke,

Deze vraag is moeilijk te beantwoorden zonder te weten welke mate van comfort jullie willen. Als je niet zo nauw kijkt bij het uitzoeken van hotels en in de laagste prijsklasse gaat zitten moet het goed te doen zijn. Zelf ben ik in India, terwijl ik op behoorlijk ruime voet leefde, ongeveer 275 euro per maand kwijt geweest voor één persoon. Maar dan inclusief alles, hotels, eten, postpakketjes verzenden, toegang voor Tai Mahal etc.
In Thailand heb je voor 8 euro een erg goede tweepersoonskamer. Een eenvoudige maaltijd in niet-toeristische gebieden zal ongeveer één euro zijn.
Kortom dit is geen low-budget budget en moet (in ieder geval voor Azie) ruim voldoende zijn.

Martin

Wat die jassen betreft: strijken. (Dat zorgt ervoor dat de vezels weer netjes gaan liggen.)

Wanneer moet ik ze strijken? Als ze net in de was zijn geweest of als ik ze net heb ingespoten? En moet de jas droog zijn? En op welke temperatuur moet de strijkbout?

Alvast erg bedankt voor de tip.

Groeten,

Marijcke & Dennis.

Strijken na het wassen, als de jas droog is. De strijktemperatuur staat op het labeltje aangegeven. Mijn FaceTheNorth jas mocht geloof ik met 1 stip gestreken.

Erg bedankt voor de reactie. We gaan het snel uitproberen.

Vriendelijke groeten,

Dennis & Marijcke.