de idiale oplossing bestaat niet. En uiteraard is alles afhankelijk van het gebruik van je camera. Werk je me lange sluitertijden, ruisonderdrukking, liveview, ... Dan zijn je batterijen snel aan een laadbeurt toe. Ook bij vriestemperaturen heb je maar een beperkt vermogen.
Ik heb twee powerbanken van 15000mAh met 3 usb out van 5V 3A
Input van de powerbank = 5V 2A.
Ik plug deze in een stroomstekker met twee usb uitgangen van 2,4AmH
Zoals ik het begrijp is de input / output van 2AmH of 2,4AmH bepalend om de snelheid van de powerbank of externe devices op,te laden. Wat nog altijd 8 uur is voor de powerbank als deze leeg is.
Bv een iphone heeft een laadvermogen van 1Amh en een ipad heeft een laadvermogen van 2AmH. Steek je de ipad op een stroombron ( powerbank, zonnenpaneel of een usb stekker met een output van 1AmH , ja dan zal deze twee maal meer oplaadtijd nodig hebben dan met een laadbron met een output van 2AmH.
Dus kijk op je externe devises wat je input waarde is in AmH. Zorg dat je voedingsbron deze waarde kan leveren.
Als voedingsbron heb je uiteraard het stroomnet.
Zorg dus dat eventuele adapters een output hebben die voldoen.
Powerbank, hier moet je tweemaal aandachtgeven.
De oplaadwaarde ( input) van je powerbank zelf. En de outputwaarde
Even snel opladen bij een kopje koffie? Vergeet die oplossing maar.
Tenminste als je koffiepauze geen 8 uur duurt.
zonnenpaneeltjes? Kan zijn maar wat is de output?
Als je een zonnenpaneeltje hebt dat maximaal 1AmH output geeft. Dan heb je 8 uur nodig om een powerbank van 4000 , maar dit onder de normale omstandigheden.
Deze normale omstandigheden bestaan enkel in het fabriek.
Voor mij werkt het goed met een powerbank.
Ik,zou me niet concentreren op merk of wat dan ook.
Wel op gewicht, usb uitgangen, inputwaarde en outputwaarde.
Je zal onvermijdelijk beroep moeten doen op een elektriciteits net. Helaas langer dan een koffiepauze. Maar als fiets-reiziger, is dit nooit een probleem.
Wil ik nog meegeven dat ik ook wielnaaf power heb. Hier heb ik ( misschien onterecht) niet de moeite genomen om de mogelijkheden te bekijken.
Techneuten kunnen de berekening van input en output wel correcter toelichten.