Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grensovergangen Polen - Oekraine - Forum Wereldfietser

Grensovergangen Polen - Oekraine

Hoi Allemaal,

Ik ben voorzichtig aan het plannen voor een reis op de fiets naar Oekraine. Ik ben voor de route aan het kijken welke grensovergangen met Polen de mogelijkheid hebben om met de fiets over te steken. Ik heb al gezocht op het internet maar ik kon er weinig info op vinden. Weet iemand van jullie welke grens overgangen mogelijk zijn?

Met vriendelijke groet,

Rutger
Hoi Rutger,

De grensovergang t.o.v Przemysl kan je over. Geen wachttijden, want er is een aparte doorgang voor voetgangers waar je wordt verzocht gebruik van te maken.
Lviv is erg mooi, ca. 1,5 dag fietsen. Pinnen kan een km of 10 na de grensovergang.

gr. Cor Weel
Hoi, bedankt voor je berichtje. Weet u ook of er noordelijker grensovergangen zijn waarmee je met de fiets over kunt? Eindbestemming is namelijk in de buurt bij Rivne, dicht bij Lutsk. Ik ben al vele malen met de auto er over heen gegaan, maar ik heb geen idee waar je met de fiets de grens kan oversteken.

Rutger
Hoi Rutger,

Met de noordelijker gelegen grensovergangen heb ik geen ervaring. Het lijkt mij dat je er met de fiets ook wel over kan. De enige reden dat het niet zou kunnen is dat er aan beide zijden van de grens een autosnelweg is waar je met de fiets niet op mag. Dat kan je wel zien in google maps.

gr. Cor