Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afschrijving KOGA signature vraag - Forum Wereldfietser

Afschrijving KOGA signature vraag

Mijn KOGA signature is nu zo'n 3 jaar oud en ik overweeg hem te verkopen.
Een geplande fietsreis is uiteindelijk niet door gegaan en ik rij er amper nog op. Eigenlijk zonde om hem in de schuur te laten staan.

De fiets is in nieuwstaat en heeft een rohloff naaf. Oorspronkelijke aanschafprijs was zo rond de 3200 euro als ik me niet vergis.

Heeft iemand enig idee wat een eerlijke afschrijving is voor zo'n fiets en wat de dagwaarde zou zijn?
Ter overweging... bij dit soort zaken vraag ik me vaak af:

- staat het in de weg?
- kost het geld?

Indien het antwoord op beide vragen "nee" is, mag het blijven.

Dus... weet je het zeker?
Een subjectieve inschatting op basis van eigen ervaring. Ik had een goede, tweedehands fiets nodig had ter vervanging van mijn idworx easy rohler, gestolen in 2012. Ik heb eenzelfde fiets gevonden, 3 jaar oud, max 1000km gebruikt, nieuwprijs 3600 euro, gekocht voor 2000 euro.
Dat zal ongeveer jouw restwaarde kunnen zijn.
Gewoon beginnen met de fiets op MP te zetten.
Lopen de biedingen niet, dan verkoop je de fiets voorlopig niet.

Je zult in ieder geval benadert worden door handelaren zoals GoCycle.
Afhankelijk van het bod van de handelaren kun je eenvoudig je eigen prijs bepalen
Ik heb ooit wel eens geleerd van een collega fietsendealer die fietsen inruilde (wij doen dat niet) dat er eerst 40% van de prijs afgaat en vervolgens 10% per jaar.
Maar ja dat was bij inruil; kortom, je krijgt er belachelijk weinig voor terug. Dus verkoop hem snel op Marktplaats zolang het nog mooi weer is.
Wij verkopen de meeste fietsen van maart tot en met juli, dus augustus is eigenlijk al wat laat. Houd hem anders een jaartje vast, want van mijn leveranciers hoor ik dat volgend jaar de meeste fietsen 10% duurder worden.