Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fahrradmanufaktur TX 800 verlaagde prijs! - Forum Wereldfietser

Fahrradmanufaktur TX 800 verlaagde prijs!

Bij deze bied ik te koop mijn vorig jaar gekochte TX 800 van Fahrradmanufactur.

De fiets heeft ongeveer 3500 km gereden (twee fietsvakanties en wat dagtochten)
Uitrusting volledig Shimano XT 30 versnellingen, Son naafdynamo, B&M Lumotec IQ2 EYC Plus LED, 50 LUX, met parkeerlicht voorlamp en B&M Line LED met parkeerlicht achterlicht. Tubus voor en achterdrager. Exal MX19, Aluminium holle kamer, dubbel gebuste velgen en HS11 Magura hydraulische remmen.
Frame maat 52

Vraagprijs € 1250,--

voor vragen en/of foto's email: bert.kremer@bartelds.com
Alleen een tipje: vermeld de framemaat erbij. Succes met de verkoop!
Nieuwe prijs! € 1000,--
Is een testrit mogelijk? Zoja waar?
Testrijden is mogelijk vanaf mijn thuis in Gulpen. Kun je gelijk de "bergen" oefenen.

Nog even over de framemaat: zoals al op verschillende plaatsen op dit Forum genoemd is wijkt de frame verhouding van de Fahrradmanufaktur af van de Nederlandse maten. Bijv. mijn oude Koga heeft als framemaat 57 en daarbij is de afstand tussen de zadelklem en de bovenkant van de stuurpen 58 cm. Bij de TX 800 (maat 52) is dat ook 58 cm. Fahrradmanufaktur maakt in verhouding lange frames, vandaar de kleinere maat. De hoek verhoudingen verschillen ook sterk; de TX 800 rijdt daardoor veel rustiger i.v.g. met de Koga, echt een lange afstandsfiets dus.
Nu ook hier met foto:
Afbeelding

Ik vind de foto niet zo flatterend. De bovenbuis is toch al sloping en door de fiets zo op de foto te ztten lijkt de voorkant helemaal huizenhoog wat nog eens extra geaccentueerd wordt door de stuurtas die naar de sterrenhemel lijkt te wijzen.

Als je het zo doet kun je beter zien wat voor fiets het is:
Afbeelding
(Dat is de mijne en hij is niet te koop)
Ave Gone schreef:Als je het zo doet kun je beter zien wat voor fiets het is:
En aan de keurig horizontaal liggende voegen in de muur kun je zien dat hier een degelijke fotograaf met een goed objectief (of de juiste lenscorrectie in Lightroom) aan het werk is geweest :wink:
Okay, foto technisch niet helemaal een goede foto maar daar gaat het ook niet om.
Deze fantastische fiets verdient een nieuwe eigenaar! Eén die er mooie reizen mee wil en kan maken!
Voor een nieuwe prijs € 975,-- en een nieuwe foto kijk op een nieuwe marktplaats advertentie:http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
De fiets heb ik voor € 1000,-- ingeruild en is nu te koop via de plaatselijke fietshandelaar http://www.jefabelsbikes.nl/, echter zonder voordrager, stuurtasadapter en de ergon handvatten.