Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Globalstar Spot GEN3 te huur gezocht - Forum Wereldfietser

Globalstar Spot GEN3 te huur gezocht

Ik ben voor een wandeltocht in de Noorse wildernis op zoek naar een Spot Gen3 om te huren. Alle verhuurbedrijven hebben ze op dit moment helaas uitgeleend. Aangezien ik via de zoekfunctie op dit forum een heel aantal leden tegenkwam die zo'n ding in bezit heeft, vroeg ik me af of ik hem van één van jullie zou kunnen huren, liefst inclusief abonnement.

Een andere optie voor mij is de Spot Gen3 zelf kopen en het abonnement met iemand delen. Iemand interesse?

Bedankt!

P.S. Ik ben echt op zoek naar de Gen3, niet de eerdere versies, in verband met de batterijduur. De Spot 2 is nog wel te huur via een aantal bedrijven.
Heb je dit topic gevolgd?
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... er#p242571
Het hangt natuurlijk wel af van de dekking van het mobiele telefoonnet daar.
.. dubbel..
Wil je het apparaat gebruiken zodat het thuisfront je locatie kan "tracken" of is het eerder bedoeld als een manier om hulp in te roepen als het echt fout gaat?
Ik wil hem inderdaad in de eerste plaats gebruiken als noodsignaal in gebieden waar geen mobiele telefoondekking is. De Spotter is dan dus ook niet zo'n goede optie. Maar bedankt voor het meedenken :)
Als dat de voornaamste reden is kan je beter een PLB (personal locator beacon) huren, de techniek daarachter is veel robuuster dan die van de SPOT apparaten en is niet afhankelijk van een commercieel bedrijf / callcentrum (een abonnement is dan ook niet nodig).

Het is echter dus alleen geschikt voor het uitzenden van een noodsignaal, je kunt er geen locatie mee doorseinen naar het thuisfront.

Zelf heb ik oa voor het zeekajakken een Ocean Signal PLB gekocht, heel compact, waterdicht en een batterij die 7 jaar standby is.

Sorry dat het misschien wat off-topic is maar het is echt een betere optie als je iets zoekt puur voor noodgevallen en wie weet kan je nog wel een bedrijf vinden waar ze een PLB te huur hebben...
Ik had hetzelfde plan als jij maar kon niemand vinden met wie ik een Spot GEN3 kon delen. Nu is het voor mij te kort dag en bovendien wordt het nut door een hoop mensen betwijfeld.
Anyway.
Deze week een goedkoop alternatief bij Kruidvat: De Spotter.
Zie https://www.kruidvat.nl/spotter
Deze week een goedkoop alternatief bij Kruidvat: De Spotter.
Die GPS tracker is in de bovenstaande link ook al ter sprake gekomen maar is absoluut geen alternatief voor een SPOT (en al helemaal niet voor een echte 406MHz PLB!) aangezien je binnen het bereik moet zijn van een GSM netwerk.

Misschien leuk om je kinderen in de gaten te houden hier binnen Nederland maar dat is dan volgens mij ook het enige waar het voor geschikt is...