Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maxxis overdrive tov Schwalbe Marathon - Forum Wereldfietser

Maxxis overdrive tov Schwalbe Marathon

Mijn Maxxis Overdrive banden zijn versleten (zaten volgens mij standaard op mijn Koga traveller) en nu heb ik mijn oog laten vallen op Schwalbe racer of de standaard Marathon.

Is het juist dat de Maxxis overdrive het beste te vergelijken is met de Standaard Marathon? En dat de Schwalbe racer sneller loopt dan de Standaard Marathon?

Fiets wordt gebruikt voor woon/werkverkeer en tochtjes in NL & Europa.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Mijn fiets wordt hoofdzakelijk gebruikt voor woon-werkverkeer.
Ik fiets zo'n 10.000 km/jaar met Schwalbe Marathon Racer 35 mm, 28 duim.
Elk jaar, voor de winter, leg ik nieuwe banden.
Ook al zijn de oude banden dan nog niet helemaal versleten.
Met nieuwe banden verklein ik tijdens de koude maanden de kans op lekrijden.
(in de winter in het donker lekrijden is niet leuk)
Gemiddeld rij ik 1 à 2 maal per jaar lek.
Ik rij gemiddeld 25-27 km/u.
Ik ben erg tevreden over de marathon racer. Lekker snel bandje en voldoende soepel om comfortabel te zijn. Ik heb met de huidige set niet lek gereden en de vorige één keer lek. Afgelopen weken veel half verhard Frankrijk gefiets en dus ook niet lek gereden. Met de Maxxis heb ik geen ervaring.
Hansanex schreef:En dat de Schwalbe racer sneller loopt dan de Standaard Marathon?
Daar valt niet aan te twijfelen. Ik heb de huidige standaard marathons op mijn stadsfiets gelegd en het zijn zware stijve en dikwandige banden. Ideaal voor op een stadsfiets waar ik in de winter geen probleem mee wil hebben, maar voor lekkere tochtjes in de zomer serieus minder fijn.
Ik gebruik Vredestein Perfect Tour ook voornamelijk voor woon-werkverkeer. Heeft een goede lekbescherming en zijn plezant geprijsd.
Het zijn de Schwalbe Racers geworden!

35-622 voor en 40-622 achter.