Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achterderailleur Koga Terraliner - Forum Wereldfietser

Achterderailleur Koga Terraliner

Beste allen,

Ik ben een Koga Terraliner uit 2004 aan het opknappen. Al eens eerder aan begonnen, maar blijven steken toen ik een nieuwe pad nodig had voor de achterderailleur. Die heb ik inmiddels gevonden, maar nu blijkt dat de achterderailleur helemaal niet past. Er zit nu een Tourney op, maar die is niet origineel.
De enige informatie die ik heb is dat er een Deore (9-speed) op hoort. Maar daar blijken toch ook weer verschillende modellen van te zijn. Ik denk dat ik mijn keuze kan beperken tot de M591 of de M592, maar ik ben geen kenner en weet dus niet welke ik moet hebben.
Zijn hier Terraliner berijders die me verder kunnen helpen?

Dank,

A
Alle shimano mtb-derailleurs tot en met 9-speed zijn compatibel, evenals alle shimano weg-derailleurs tot en met 10-speed (op 8-speed dura-ace na). Aangezien je een triple voor hebt wel een ad met lange kooi gebruiken. De door jou aangedragen voorbeelden zijn compatibel én voordelig te verkrijgen.
Wat Gert zegt. Origineel is trouwens een RD-M510-SGS.
Kijk, dat is nuttige informatie. De M510 is niet zo makkelijk meer te krijgen, maar de M591 is inderdaad niet zo duur dus dat gaat 'm worden.

Hartelijk dank voor jullie reacties,

A
Mocht je graag je fiets helemaal origineel willen restaureren: de 510 zit bij bosjes op ramsj-"mountainbikes" die je voor een paar tientjes van Marktplaats plukt.
Nee hoor, zo'n purist ben i (in dit geval) niet. Maar bedankt voor de tip.

A