Yopie schreef:Nu een adres op ebay gevonden: 3M helicopter tape 2m x 5cm, voor circa 18euro incl. verzendkosten. Thanks Alien!
Heb m'n fiets met 3M helicoptertape beplakt en glimmen dat ie weer doet! Mooi spul, had ik eerder moeten weten (zoals zoveel dingen). En de frametas heeft wel overal de glans van de lak afgeschuurd maar hij heeft hem ook beschermd want waar geen klittenband zat is de schade door steenslag, rotsontmoetingen enzo toch een graadje erger.
De tape moet je met een plantensproeier aan beide kanten nat maken en vervolgens druk je vanuit het midden de lucht- en waterbubbels eronder uit. Gaat heel makkelijk. Ik heb nog ronde hoekjes geknipt, wel zo netjes.
Had alleen niet genoeg aan twee meter, moet bijbestellen, ook voor m'n andere fietsen (heb nu de smaak te pakken). En voor achterop de auto waar vaak de fatbike hangt, die wil nog weleens met een pedaal de lak wegschuren. Ik trek nu steeds een oude sok om 't pedaal maar die slijten snel en ze raken op.
En 5cm breedte is soms te smal, 10cm lijkt mij handiger want de onderbuis is behoorlijk dik.
Ben een waardeloze plaatjesschieter maar beter vage foto's dan helemaal niets:
Nu nog zonder de tape. Had net de fiets gewassen, tis duidelijk te zien waar de klittenbanden op de onderbuis zaten. Ook op de bracket wordt 't door steenslag steeds kaler, heb daar heel tuttig ook wat tape opgeplakt. Maar verder is het gewoon een fatbike hoor, steeds gebutster en doorleefder. Moet kunnen toch?
Je ziet ook krasjes waar de klittenbandjes hebben gezeten, zal wel door zandkorrels en/of ijs komen? IJs groeit nl overal, vooral tussen frametas en 't driehoekje laag in 't frame.
Maar niet getreurd want er bestaat 3M helicoptertape en een Alien die je daar op attent maakt!
Mooi is ie weer he? hij glimt als nieuw!
Van dichtbij zie je de tape wel zitten, mij maakt dat niks uit, liever tape dan roest. En je ziet dat 5cm veel te smal is, 10 cm zou voor de onderbuis ook nog te smal zijn want er zit nu 2 x 5cm op (buis heeft 3.6 doorsnee).
Heb ook Jasmons tip opgevolgd en tape op de drager geplakt, daar waar de haken van de tassen zitten maar weet niet zeker of dat zoän goed idee is. Vooral niet omdat het kleine stukjes tape zijn (ik had niet meer), zal er later langere stukken op plakken, kijken of dat beter gaat. Maar ik heb verschillende tassen, oa deze Vaude die nauw om de stangetjes sluit, en bij het lostrekken trek je daardoor aan de tape, denk dat dat snel zal loslaten. De Ortliebs sluiten niet zo strak, dat zal mss beter gaan. De andere tassen moet ik nog testen.
Nog een fotootje omdat er nu in Nederland een hittegolf schijnt te zijn (is dat echt zo?) en het hier in de bergen zo heerlijk lente is. Misschien geeft het wat koelte.
En zo zie je tenminste over welke frametas het gaat: een Revelate.
edit: o, eigenlijk zie je niet zo goed dat het een revelate is, de fiets staat veel te ver weg.