Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tussen servet en tafellaken - Forum Wereldfietser

Tussen servet en tafellaken

Ik ben op zoek naar een fiets voor onze zoon 11 jaar 152 lang, tenger gebouwd. Komende schooljaren gaat hij 12 km per dag fietsen en in de aankomende vakantie willen we de frontlinie fietsen. Hij krijgt wel wat bagage maar niet veel en heel zwaar.
Nu heeft hij een tweedehands 26 inch fiets met 3 versnellingen en die is voor het meefietsen eigenlijk te klein aan het worden.
Omdat zijn motoriek niet geweldig is, dacht ik dat een mixed frame. Dat biedt een gevoel van veiligheid als hij plots moet afstappen. Dat is misschien wel praktischer , zonder dat hij uitgelachen wordt dat ie een meidenfiets heeft. Hij hoeft niet het duurste van het duurste maar stevig en veilig zijn wel belangrijk.
Iemand een tip wat ik dan zou kunnen doen.
Klein frame met 28 inch wielen iets meer versnellingen. Veilige remmen (doseren van kracht is slecht ontwikkeld dus tips tav remmen zijn zeer welkom).
Alvast bedankt.
Dit is altijd lastig. Volgens de standaard groeicurve wordt hij uiteindelijk ongeveer 183 cm. Hij zal nu nog op geen enkele fiets passen die geschikt is voor iemand van 183 cm. Ik zou dus kijken naar een redelijk goede tweedehands fiets. Een fiets met 26 inch wielen is dan vaak over een wat breder bereik verstelbaar, en ziet er stoer uit.
Dat is inderdaad het framesoort dat ik bedoel, echter hij is wat boven budget een 2e handser zou dan beter passen. Hij moet de puberteit nog in dan worden ze (nog) lomper met hun spullen :? :wink:
Wim schreef:Dit is altijd lastig. Volgens de standaard groeicurve wordt hij uiteindelijk ongeveer 183 cm. Hij zal nu nog op geen enkele fiets passen die geschikt is voor iemand van 183 cm. Ik zou dus kijken naar een redelijk goede tweedehands fiets. Een fiets met 26 inch wielen is dan vaak over een wat breder bereik verstelbaar, en ziet er stoer uit.
Inderdaad Wim, Maar hij heeft nu 26 inch wielen, dat is nog altijd hard meetrappen met zijn grote broer (die daaglijks 24 km trapt en al in de puberteit zit en dus ook de spiermassa heeft gekweekt)
Voor nu zoek ik een tweedehands klein frame met 28 inch en een stuk of wat versnellingen. Misschien moet deze mama wat geduld kweken. :D terwijl ze marktplaats blijft afspeuren.
Zoeken zoeken en zoeken. Ik vond op Marktplaats een trek T200 framemaat 50 en 28inch wielen. En blij dat zoon-lief is. Vanmiddag tochtje, en zondag een leuke picknick tocht. Tis er zo lekker wehr veur wah?