door
Revanho » do 25 jun, 2015 18:33
keesswart schreef:
Zelf vind ik het Belgische systeem (fietsenkot dat door de conducteur geopend moet worden) zo gek nog niet. Maar ook dat zou in Nederland echt niet werken.
Dat vind ik dan persoonlijk weer een heel irritant en stresserend systeem.
- Je weet vaak niet waar je moet zijn met de fiets (van voor, vanachter of in het midden) en kan het ook niet zomaar zien.
- Je moet dan nog eerst de conducteur weten te vinden.
Dit leidt er toe dat dit bij een station met een korte stoptijd vaak tot treinvertragingen aanleiding geeft. Dat kan niet de bedoeling zijn.
- Als je afstapt moet je maar hopen dat de conducteur aan je gedacht heeft. Anders moet je snel en assertief zijn om te voorkomen dat de trein er met je fiets vandoor gaat. (Daar ken ik verschillende verhalen van en ik heb ook al enkele van die situaties meegemaakt waar dat bijna het geval was.)
Geef mij dan maar de vrijheid om niet afhankelijk te zijn van de conducteur.