Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ATB-, zeer geschikt als vakantiefiets, voor jongen of meisje - Forum Wereldfietser

ATB-, zeer geschikt als vakantiefiets, voor jongen of meisje

Mooie ATB/MTB voor jongen of meisje. Is opgebouwd door Tromm (fietshandel in Amsterdam Zuid). Zeer goed te gebruiken als vakantiefiets. Deze fiets is nog in hele goede staat. Onze dochter heeft er maar 2 fietsvakanties op gefietst en de fiets heeft verder altijd ongebruikt binnen gestaan. De fiets is 4 jaar oud.
Framemaat 17 inch/43 cm (onze dochter was toen 11 jaar, lengte ongeveer 1.60m)
Wielmaat 26 inch
De fiets is volledig Shimano Deore opgebouwd: 27 versnellingen (3x9), remmen, trapstel
Rock shox USA voorvering
Spatborden
Bagagedrager
Fietsstandaard
We vragen 375 euro (De nieuwprijs was 850 euro)

foto's op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/m940677596
Ik kan me overigens niet voorstellen dat iemand op een fiets met een zo ver naar voren staand zadel lekker fietst. Was de fiets ietsie te lang voor de berijder?
Onze dochter vond dit een hele fijne fiets. Ze heeft er 2x4 weken op gefietst, in Indonesie en Sri Lanka. Er was niet veel voor 11-12 jarigen te vinden, helemaal niet met een behoorlijke opbouw en ook nog geschikt voor onverharde wegen. Overigens had ik een typfout gemaakt, verzet is 3x9. Zadel staat zo ver naar voren, omdat pas iemand de fiets geprobeerd heeft (Fiets te groot, of meisje te klein). Dat fietst inderdaad niet goed. Vragen voldoende beantwoord? Bij belangstelling kun je me een PB sturen :) Groet, Martin
Topic opgeschoond van niet relevante opmerkingen.
Graag alleen reageren op de advertenties zoals aangegeven staat in de regels voor het advertentieforum(met name punt 3)
Dit lijkt mij een heel leuke fiets, voor inderdaad aan lastige leeftijd. Zelf heb ik toen iets dergelijks bijeen geknutseld. Eigenlijk horen daar dan ook kortere cranks bij, maar de Nederlandse importeurs hebben geen zin die te importeren (Shimano bijvoorbeeld maakt wel degelijk goedkope 160 mm cranks). Mij is het toen gelukt met een stel betaalbare 160 mm Truvativ cranks, maar die zijn er nu ook niet meer. Sugino XD is nu geloof ik de enige wel duurdere optie.
Beste Wim, ik kan me je adviezen voor de kortere cranks nog wel herinneren. Het was (en is volgens mij nog steeds) lastig om een goede vakantiefiets voor kinderen van die leeftijd te vinden. Het is voor de fietsleveranciers waarschijnlijk (commercieel) niet zo'n interessante doelgroep. Een goede vakantiefiets is voor die leeftijd een flinke uitgave en het is vaak maar voor 2 of 3 vakanties. Maar als je ouders als hobby (wereld)fietsvakanties hebben, dan is het vanzelfsprekend dat je er voor zorgt dat de kinderen ook op een goede fiets rijden. Voor onze dochter was deze tot vakantiefiets aangepaste ATB/MTB een prima oplossing.
De fiets is verkocht.