Additionally, paste this code immediately after the opening tag: oplaad probleem met zzing - Smartphone - Forum Wereldfietser

oplaad probleem met zzing - Smartphone

Hallo allen

Al enkele jaren ben ik een tevreden gebruiker van het laadspul van Zzing. In mijn vriendenkring zijn er reeds enkele die hetzelfde hebben aangeschaft met dezelfde tevredenheid.
Nu krijg ik de vraag van een van deze mensen dat hun nieuwe zzing zijn werk niet doet :-(! Ondertussen hebben ze deze aan een smartphone (iphone) van een vriend gekoppeld en blijkt deze 't wel te doen?
De periode dat ze hem getest hebben stond wel hun fietslamp aan. Ik vermoed dat dit het laden zeker niet bevorderd. Maar dan klopt bovenstaand verhaal niet.
Zijn er hier nog mensen met zulke ervaringen? En eventuele oplossingen?
Ik heb ook geen weet dat er een instelling is bij de iphone voor zulks laadgerief...
Mijn iphone heeft altijd gretig gebruikt gemaakt van deze energie zonder te klagen...

Alvast bedankt!

Mvg
Guy
guyvg schreef: Nu krijg ik de vraag van een van deze mensen dat hun nieuwe zzing zijn werk niet doet :-(! Ondertussen hebben ze deze aan een smartphone (iphone) van een vriend gekoppeld en blijkt deze 't wel te doen?
hij doet t dan toch wel? of lees ik scheef? :|
Niet met hun smartphone...:-(
Hoi Guy,

Volgens mij ligt het aan het samen gebruiken van de iPhone met het licht. Waarschijnlijk is de laadstroom dan niet meer voldoende om beide van genoeg te voorzien. Wat als ze het licht uitschakelen...? Ik gebruik de Zzing ook om mijn iPhone of gps op te laden en dat werkt altijd prima. Wel nooit in combinatie met het licht.

Grts 8)
Er zijn, of waren, 2 versies van de Zzing in omloop, eentje die de smartphone zijn batterij leegtrok als je hem aan het opladen was, en eentje die wel overweg kan met de moderne smartphone. Ik weet niet welke versie hij heeft maar dat zou een verklaring kunnen zijn.

Gewoon even met ronald.schoen@zzing.de contact opnemen.

Of de handleiding lezen. :wink:
Mijn ervaring is dat verschillende koplampen verschillende spanningsbegrenzers hebben, en de spanningsbegrenzer soms een dubbele zenerdiode is.
De implicatie is dat zodra de spanning iets te hoog wordt, die gedrukt wordt door via de zenerdiode en een weerstand meer stroom af te nemen van de dynamo zodat de (piek)spanning laag blijft. Hetzelfde principe gebruik ik ook om de electronica in mijn eigenbouw USB-lader/accupack te beveiligen (maar dan op een hoger voltage, pakweg 15 volt). Dus als de spanningsbegrenzer in de koplamp in werking treedt bij een lager voltage dan zal een lader niet meer goed werken. Mijn zelfbouw usb lader werkt prima op mijn fiets tesamen met het licht, maar niet op de fiets van een vriend met een andere koplamp/spanningsbegrenzer.
Je kunt dit effect ook gewoon met een voltmeter nameten.....
groetjes ben