Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Toerfiets merk B1 - Forum Wereldfietser

Toerfiets merk B1

Hai fietsers,

Op marktplaats kwam ik onderstaande advertentie tegen. Ik zoek nog een toerfiets/mtb en ben benieuwd of iemand van jullie dit merk kent/ kan inschatten of deze fiets wat gewicht kan dragen. Gezien de prijs en het niet kunnen vinden van het merk op internet vrees ik dat het wellicht niet al te best is, maar ik wilde toch graag kijken voor wat advies. Wat denken jullie?

Bvd!

Groet,
Doriengaatfietsen

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
B1 (BeOne) is volgens mij een soort B-merk van Batavus geweest. Er kan zo te zien een dragertje op, maar daarmee is het meest zinnige door mij wel gezegd.

Budget is nagenoeg nihil, begrijp ik?
Ik zie een stalen vork en een aluminium frame. Daar is op zich niks mis mee.
Voor de rest ligt het er aan hoe de staat van onderhoud en evt. schade is. Dat kun je op een foto niet zien en op deze foto's al helemaal niet.
Voor 80 euro zal er best het een en ander aan mankeren.
Travelmaster schreef:B1 (BeOne) is volgens mij een soort B-merk van Batavus geweest. Er kan zo te zien een dragertje op, maar daarmee is het meest zinnige door mij wel gezegd.

Budget is nagenoeg nihil, begrijp ik?
Beone was inderdaad van Batavus, maar zeker geen budget merk.
Of die fiets wat is, tsja dat vind ik dan weer lastig te zeggen zo van het plaatje. Met Beone fietsen is opzich niet veel mis, maar volgens mij hebben ze nooit echt serieuze trekking fietsen gemaakt.
Het merk B1 was een tijd geleden het sportieve merk van Batavus. Alle crosshybrides, mountainbikes en racefietsen droegen die naam.

Het hier getoonde crosshybride model is op zich best een degelijk dingetje voor een bagagedrager met twee tasjes. Frame, vork en wielen zijn zeker niet slecht, maar een mountainbike is het door de 28" wielen met relatief smalle banden niet. Er kunnen, afhankelijk van het profiel, banden van rond de 45mm breedte op.

Ga er maar vanuit dat dit qua tandwielen, ketting en evt. remmen een opknappertje is.
Het merk B1 was een tijd geleden het sportieve merk van Batavus. Alle crosshybrides, mountainbikes en racefietsen droegen die naam.

Het hier getoonde crosshybride model is op zich best een degelijk dingetje voor een bagagedrager met twee tasjes. Frame, vork en wielen zijn zeker niet slecht, maar een mountainbike is het door de 28" wielen met relatief smalle banden niet. Er kunnen, afhankelijk van het profiel, banden van rond de 45mm breedte op.

Ga er maar vanuit dat dit qua tandwielen, ketting en evt. remmen een opknappertje is.
Hey fietsers,

Bedankt voor de vele en handige reacties. Het klopt inderdaad dat er niet een groot budget is, maar opzich wel meer dan €80,-. Ik zag het voorbij komen en was wel benieuwd. Ik weet even genoeg. Bedankt!
Kan prima fiets zijn hoor! Houdt rekening met als je oude fietsen koopt dat 't aantal versnellingen nog te krijgen is (dus geen 6 of 7 speed).
kjiratsiekoedel schreef:Kan prima fiets zijn hoor! Houdt rekening met als je oude fietsen koopt dat 't aantal versnellingen nog te krijgen is (dus geen 6 of 7 speed).
6 speed is lastig, maar 7-speed is nog wel te krijgen. Desnoods koop je een 8-speedcassette en laat je een kransje weg (niet het kleinste, dat is de sluitkrans). Je moet wel de spacers hergebruiken want dioe van 7 zijn breder. Ketting en crancks zijn van 7 hetzelfde als van 8.

Tip voor kjiratsiekoedel: lees www.m-gineering.nl eens.