Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MSR Hubba Hubba NX - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

MSR Hubba Hubba NX

Hoi,
Dat vertel ik je even in een persoonlijk berichtje.
Hilde
Heeft iemand nog recente ervaring met de MSR Hubba Hubba NX? Zijn er mensen die nog problemen ondervinden met het buitendoek zoals hierboven beschreven (dat het aanvoelt als een natte dweil na regen)? Ben namelijk van plan deze aan te schaffen...
Bedankt!
Waarom ga je niet voor de HP? - weet je bijna zeker als ik naar bovenstaande reacties kijk dat je geen condens problemen krijgt.
we zijn een jaartje verder met onze hubba hubba nx. de gearshed hebben we vorig jaar teruggestuurd en netjes geld terug gehad. (zie eerdere post) zonder de shed is het condensprobleem eigenlijk wel opgelost. dit soort tentjes worden nat door condens en dat is bij deze tent niet anders. Wat wel opvalt is dat het doek van de buitentent lang nat blijft. We hebben de witte versie. 2e nadeel is dat het erg licht is in de tent. Ik zou hem zo weer kopen; maar dan wel een groene variant die verder t zelfde is. Prima prijs/kwaliteit verhouding. En had ik al gezegd dat er super haringen bij zitten? Met de stokken geen probleem, is een DAC, goed spul. Wel hebben we ook in het verleden problemen gehad met andere stokken (north face, vaude) en is het zaak altijd heel voorzichtig om te gaan met het in elkaar zetten van tentstokken.
en let wel; een erg licht tentje voor een heel redelijke prijs = concessie aan duurzaamheid?

BertV
hoi

ik heb sins kort de hp versie na dat ik het internet wat door gespit had en de problemen van de hp gelezen heb heb ik voor de hp gekozen
ben erg tevreden over deze versie,ik heb er ook de gearshed bij en tuurlijk heb ik wat condens hierdoor maar niet noemenswaardig
moet er wel bij zeggen dat ik alleen in mijn tentje lig denk als je met zijn tweeen ligt er wel wat meer condens zal zijn en of het dan nog zo prettig is weet ik niet
ik denk dat als je zelf een footprint voor onder je gearshed zou maken je voor dit onderdeel al een hoop condens zou weg halen
Inge1 schreef:Waarom ga je niet voor de HP? - weet je bijna zeker als ik naar bovenstaande reacties kijk dat je geen condens problemen krijgt.
Hoi Inge, bedankt voor het meedenken. Ik heb daar zeker over nagedacht (en twijfel nog steeds een beetje), en de hoofdreden is dat de HP minder gaas in de binnentent heeft. Omdat ik vaak bij mooi weer kampeer lijkt me de binnentent van de NX fijner.
Kleine bijredenen zijn dat de buitentent van de NX makkelijker te openen en sluiten is als je binnen zit, doordat de rits bij de tentstok zit; NX is lichter; en NX is goedkoper (en ik vind de rode tentbodem mooi).
heligek schreef:hoi

ik heb sins kort de hp versie na dat ik het internet wat door gespit had en de problemen van de hp gelezen heb heb ik voor de hp gekozen
ben erg tevreden over deze versie,ik heb er ook de gearshed bij en tuurlijk heb ik wat condens hierdoor maar niet noemenswaardig
moet er wel bij zeggen dat ik alleen in mijn tentje lig denk als je met zijn tweeen ligt er wel wat meer condens zal zijn en of het dan nog zo prettig is weet ik niet
ik denk dat als je zelf een footprint voor onder je gearshed zou maken je voor dit onderdeel al een hoop condens zou weg halen
Hoi John,

Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen waar je de HP gekocht heb? Ik kan maar een zeer beperkt aantal aanbieders vinden, en de prijzen zijn overal relatief hoog naar mijn mening. Zat er een footprint bij inbegrepen? (Ik las op een Amerikaanse site dat de footprint bij de HP geleverd wordt, maar zie dit niet terug bij NL'se aanbieders.)
maarten

mijn hp heb ik hier vandaan http://www.bikester.nl/outdoor-uitrusti ... 26602.html
als je je dan ook aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je nog 10 euro korting
zelf kocht ik hem hier in een aanbieding en had hem voor 389 euro

de footprint heb ik los gekocht en gebruik ik alleen om mijn als extra bescherming voor de tent

gr john
Maarten123 schreef:Ik kan maar een zeer beperkt aantal aanbieders vinden, en de prijzen zijn overal relatief hoog naar mijn mening.
Bij dit soort aankopen loont het de moeite even bij de buren te kijken. via http://www.google.de/shopping vind ik hem voor 359 eu bij Functionelles.de. Ik geloof dat ik daar een paar jaar geleden ook m'n Hubba HP voor een mooie prijs heb gescoord.
Graag gedaan :wink:

Ik snap dat je de rode bodem mooi vind ik ook ook :D maar minder condens in de tent maakt dat ik hem minder mooi vind. Gewichtsverschil is vrij beperkt vind ik 1700gr tov 1930. Zag trouwens opd e fietsvakantiewinkel dat de nx versie in 2015bij hun leverbaar is.

Zelf kies ik altijd voor een dichte binnentent - zet toch altijd beidde op en zo kan de tent ook in de wat koudere tijden gebruikt worden.

Maar eh succes met je keuze.
Even een tip voor de footprint, en daar zijn ook al andere topics van, ik heb tyvec doek gekocht (vlieger winkels). Werkt prima en scheelt aanzienelijk in prijs.
Nog goedkoper is een soort worteldoek van de Action, een rol voor 6 euro, waar je denk ik wel 2 footprints van kan maken. Deze heb ik nog niet getest, maar doet het vast ook prima. Voor mijn ouderwetse grote katoenen tent leg ik altijd worteldoek onder de tent. Je pakt hem schoon weer in nadat je alleen wat vocht van de onderkant hebt geveegd.
Succes met de keuze tussen NX en Hp.
Mocht gewicht geen probleem zijn: mijn Vango Blade 2 persoons beviel erg goed, kost ongeveer100 euro en weegt 2000 gram. Wel MSR haringen erbij gekocht.
Gr Anja
Welke MSR haringen gebruiken jullie dan? Ik zie de "normale" groundhog haringen en de mini-groundhog.
De laatste zijn wat lichter (en kleiner) en zouden dan weer mijn voorkeur hebben als grammenjager, ware het dat ik dan weer niet weet of deze dan weer goed genoeg zijn of niet.