Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 3 Juni 2015, 7 jaar Rondje Amsterdam - Forum Wereldfietser

3 Juni 2015, 7 jaar Rondje Amsterdam

Rondje Amsterdam, 3 juni 2015

Op 3 juni fietsen we het 85e Rondje Amsterdam.
Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (FEBO).
We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen.
Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Denk aan je verlichting en opvallende kleding en overweeg het dragen van een helm.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.

Noteer al vast de volgende rondjes in je agenda: 3 juni, 1 juli, 5 augustus, 2 september, 7 oktober en 4 november.
We zijn aan het aftellen.
Het Wereldfietser-bestuur bestuur heeft nog niet aangeboden deze avond te trakteren. Maar wie weet!
Een kroketje en een patatje met Joppie saus van het bestuur? Mjammie dat smaakt dubbel zo lekker.
Getver. Vette hap.
Moest verboden worden.
Ha, gefeliciteerd dat je het hebt volgehouden Koert!
Nou, ik ben van de partij hoor! Het weer krijgt van weeronline.nl een 9 - 10 morgenavond!
Carla van Tatenhove schreef:Ha, gefeliciteerd dat je het hebt volgehouden Koert!
Nou, ik ben van de partij hoor! Het weer krijgt van weeronline.nl een 9 - 10 morgenavond!
En misschien een koffie met gebak van het bestuur?
Rondje Amsterdam is tenslotte de basis achter het succes van de Rondjes. Daar mag het bestuur namens de vereniging best aandacht aan besteden door vanavond een rondje friet of appeltaart aan te bieden. :-)
Nou, zeker nu de zon zo schijnt ga ik niet mijn kans ontlopen mee te profiteren van deze hypothetische gulheid. Tot straks!
Het succes van de overige rondjes wordt wat geremd doordat het Rondje Amsterdam het enige rondje is wat door het bestuur wordt toegelaten als verenigingsactiviteit, onbegrijpelijk.
Sorry dat ik er niet bij was. Het was na sluitingstijd nog steeds erg druk in de winkel en om nu de klanten de winkel uit te sturen, dat is iets wat ik liever niet doe.
Rondje Amsterdam in verjaardagsstemming.

De stemming zat er gelijk goed in. Met Cok voorop en de rest in zijn kielzog ging het vlotjes en met een heerlijk warm zonnetje in het gezicht, via de Zuidelijke Randweg, de Nieuwe Meer en de Ringvaart naar Spaarnwoude. Hier zorgden we voor een onverwachte meevaller voor de kroegbaas die speciaal voor ons zijn terrasstoelen voor ons ontsloot. De koffie en thee lieten zich goed smaken. En alsof niet het Rondje maar ikzelf jarig was mocht ik van Fokko een heerlijke 'Mario's Pelassa' vino blanco in ontvangst nemen. Misschien lukt het me om hem te bewaren tot een weekend met de Wereldfietser. Dan slopen we hem gezamenlijk.
Door de prachtige Spaarnewoud en de IJ-polders koersten we in het laatste daglicht weer richting Amsterdam het achtste jaar van het Rondje Amsterdam in.
Bert van Sprang schreef:Het succes van de overige rondjes wordt wat geremd doordat het Rondje Amsterdam het enige rondje is wat door het bestuur wordt toegelaten als verenigingsactiviteit, onbegrijpelijk.
Bert,
Een vereniging krijgt het bestuur dat ze verdient :cry:
Rondjes zijn gewoon Wereldfietsersactiviteiten en horen op het betreffende forum.
Bij het bestuur bestaat niet de behoefte om een format te ontwikkelen om WF-activiteiten beheersbaar te maken dus dirigeren ze het naar 'Overige activiteiten'. Wel zo makkelijk toch?!
Mijn advies: blijf kritisch en zet je aankondigingen gewoon bij WF-activiteiten maar reken niet op een felicitatie van het bestuur wanneer je 7 jaar onderweg bent.