Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin GPSmap 60 - Forum Wereldfietser

Garmin GPSmap 60

Mn MacBook (10.9.5) herkent niet de gps60.
Kabel lijkt in orde.
Garmin Xpress ook geprobeerd, tevergeefs.
Heeft iemand een idee ?

Alvast bedankt.
Bernadette
Zomaar wat gedachtes (ben Windows-gebruiker en heb geen 60 meer):
Ging het hiervoor wel ?
Of heb je een nieuwe Macbook c.q. nieuwe OS en nu gaat het niet meer?
Garmin Express kun je vergeten, daar werkt zelfs mijn 60Cx niet mee, laat staan jouw 60.
Basecamp (Windows) ziet mijn 60Cx alleen interne opslag (intern geheugen) bij gewoon aansluiten en gps aan, in usb mass storage wordt alleen de sd-kaart gezien. Jij hebt 60, die heeft geloof ik allen intern geheugen (24 MB);
Oude Mac van mijn mijn zoon (OS 10.7.5) ziet mijn 60Cx wel. 60? (die heb ik ingeruld voor 60Cx).
Heeft je 60 de laatste firmware ? (anders via Webupdater voor Mac installeren: http://www8.garmin.com/support/agree.jsp?id=3699 )
Weet je zeker dat je usb-kabel c.q. je usb-poort goed is, anders op andere PC/Mac uitproberen.
(misschien toch tijd voor nieuwe gps ?)
Probeer eens of JaVaWa's Device Manager het toestel kan zien.

http://www.javawa.nl/jdm.html

Of anders kun je de Finder proberen, als het goed is moet de GPS zichtbaar zijn als externe schijf.

Zo te zien is de ondersteuning niet optimaal:
Van JaVaWa's site:
"Sommige oudere toestellen als de GPSMAP 60/76 en de eTrex Legend/Vista kennen een USB massaopslag-modus, maar bij deze toestellen kan niet vastgesteld worden om welk type het gaat. Deze toestellen (of liever gezegd: de SD-kaart in het toestel) worden gelijk aan SD-kaarten in een kaartlezer behandeld: als een generiek apparaat waarbij geen controle wordt uitgevoerd op welke bestandstypes het ondersteunt, en ook geen controle of een backup die u wilt terugzetten wel bij dat apparaat hoort.

Dit betekent dat JaVaWa Device Manager u in staat stelt om bijvoorbeeld GPX-bestanden op de SD-kaart te zetten, terwijl het toestel die niet ondersteunt (het kan overigens ook geen kwaad). Bij het terugzetten van een backup zult u extra zorgvuldig te werk moeten gaan."

BTW, ik heb het onderwerp verplaatst, omdat het niet in fietstechniek thuis hoort.
De gpsmap 60 zal niet zelf in usb massa opslag modus gaan.
Als het toestel in "garmin" modus blijft dan zal de mac hem waarschijnlijk niet herkennen.

om usb massa opslag in te stellen :
menu, menu, instellen , interface, usb opslag dan kiezen voor massa opslag.
(is uit het hoofd, ik heb mijn gpsmap 60 ook niet meer)[edit: toch goed gegokt, stap voor stap hier]

GPX kan de gpsmap 60 echter niet inlezen vanaf de SD kaart.
gpsguido schreef:GPX kan de gpsmap 60 echter niet inlezen vanaf de SD kaart.
Guido, hou er even rekening mee dat een gpsmap 60 geen sd-kaart heeft.
Ik had er ook één en zodra de 60Cx uitkwam (met sd-slot) heb ik de 60 ingeruild. Gpx moe(s)t je inderdaad op intern geheugen zetten. De 60Cx/Csx kunnen wel opgenomen tracks als gpx schrijven naar je sd-kaart.
cyclingreddevil schreef: Kabel lijkt in orde.
Wat ik vaak zie als oorzaak van een dergelijk probleem is dat men de verkeerde usb-kabel gebruikt. We hebben immers steeds vaker dergelijke kabels liggen die alleen bedoeld zijn voor opladen en niet voor data; aan de buitenkant zien ze er hetzelfde uit.

Ergo, advies: probeer toch ook even een andere kabel. Als dat de oorzaak is kun je anders héél lang zoeken. ;)
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Kabel in orde, usb massa opslag werkte niet, nee niet in finder, niet in java enz
Overigens sprak ik iemand die er met garmin xpres wel uitkwam.
Het mocht allemaal niet baten.
Ik probeer nu een ander toestel ...
Bernadette
Alleen als deze via USB wordt aangesloten, zal deze te herkennen zijn in BaseCamp, maar dan ook alleen in BaseCamp (of LoadMyTracks programma).

Zeker niet als een USB device zoals een USB stick.

Indien BaseCamp de 60 niet herkent, kan er nog iets aan de hand zijn met USB3.0 poorten en kun je proberen er een USB2.0 hub tussen te plaatsen.