Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen: rallarvegen in juni? - Forum Wereldfietser

Noorwegen: rallarvegen in juni?

Wij zijn van plan om 25 mei naar Noorwegen te gaan, en willen ook de Rallarvegen fietsen. Heeft iemand ervarig in deze tijd? Of is het nog te vroeg in het seizoen.
Andere tips over fietsen in Juni zijn welkom.
we zijn ook van plan om op de Lofoten te fietsen.

Jeroen

Hoi,

Wij zijn 19 mei 2005 naar Noorwegen gegaan voor 6 weken en waren dus ergens begin juni in de buurt van de Rallarvegen. Er lag dat jaar in ieder geval nog zoveel sneeuw, dat het niet te befietsen was. Volgens de Lonely Planet is juni niet echt de maand daarvoor.

Succes in ieder geval, het is een prachtig land!

El & El

Heb je al gekeken bij de landeninformatie?
Zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=745

Groet, Rena :wink:

Wij hebben de rallervegen midden augustus 2006 gefietst. Erg lag bij ons zowaar ook nog best wat sneeuw (ook op het pad). Maar er lag dat jaar erg veel sneeuw. Wat we gehoord hebben van mensen onderweg is dat juni eigenlijk te vroeg is. Later in de zomer maak je meer kans.

Het is wel een geweldige weg. Erg leuk om te fietsen, maar wel veel toeristen. Wij hebben het een groot deel in de avond gefietst. Het pas was weer lekker rustig en het is toch niet snel donker in noorwegen. :D

Jan Willem

giantus schreef:Wij hebben de rallervegen midden augustus 2006 gefietst.
Dat is knap! Op een soort tijdfiets?

:lol:

Michiel

:D
Moet natuurlijk 2005 zijn :shock:

Jan Willem

We komen 26 mei aan in Oslo, en willen graag richting Kristiansund (net onder Trondheim) fietsen. Heeft één van jullie goede suggesties voor een route, of hoe ik deze het best kan plannen?

Ik weet niet hoeveel tijd je te besteden heb, een vrij rechtstreekse en zeer fraaie route is een die ik in 2001 heb afgelegd:
http://wizardofoh.nl/moh/2001

Hoi!

Superplan om in Noorwegen te gaan fietsen, het is zo'n ontzéttend mooi land!

Op het stuk dat jullie willen gaan fietsen ligt een aantal hele mooie wegen - ik weet alleen niet zeker of ze begin juni allemaal al begaanbaar zijn, ik denk dat je dat het best ter plekke na kunt gaan.

Van zuid naar noord:
- Rallarvegen
- Vikafjell
- Sognefjell (RV 55)
- Geirangerfjord
- Trollstigen

Kijk anders ook even op onze site voor een gedetailleerder verslag!

Veel plezier!
Gudrun

Noorwegen is inderdaad fantastisch en de rallervegen is prachtig.
:lol:
In augustus kan er ook nog veel sneeuw liggen. Begin juni lijkt mij vroeg.
Het is wel waanzinnig om dan tussen de sneeuwmuren te fietsen.

Afbeelding

Ook aanraders zijn
- Jotunheimvegen
- Peer Gynt door het Espedal

Als je meer tijd hebt is de weg door het Setesdal langs het hardangervidda ook erg mooi. Zie voor tips ook mijn verslagen uit 1991 en 1997 op
http://www.luddo.nl

Veel plezier

groet
Luddo

heel erg bedankt voor jullie reacties, we gaan verder met ons op de route te oriënteren. Ik denk dat het Geirangerfjord en de Trolstigen zeker in aanmerking komen. De route zal zeker afhangen van de mogelijkheden ter plaatse in juni.

Jeroen

Ik heb in 2000 aan het begin gestaan van Rallarvegen, het was toen 15 mei en er lag beneden nog anderhalve meter sneeuw, ik heb in Haugastøl de trein genomen naar Myrdal (hoogteverschil tussen perron en trein was tussen 1m en 1m50, net echt handig met een beladen fiets) in Myrdal overstappen richting Flåm en vragen vanaf waar het pad sneeuwvrij is en je kan beginnen fietsen, de halte onderweg moet je aanvragen anders stopt de trein niet.