peter de rijk schreef:bert sitters schreef:Welke blikje zoek je?
Was toch duidelijk? Geen prik, geen campinggaz-schroef:
Belle schreef:Kan iemand vertellen hoe het zit met de verkrijgbaarheid van gastankjes met schroefaansluiting (Optimus, Primus)
Inderdaad, even niet goed opgelet, maar het gaat ook niet om een Campingaz met schroef!
De meeste branders voor tankjes met ventielaansluiting sluiten aan op de diverse merken tankjes.
De branders voor ventielaansluiting van Campingaz echter hebben een afwijkende maat.
Voor de tankjes met ventielaansluiting kun je het best naar een grotere Duitse stad toegaan op zoek naar een goede buitensportzaak. Kijk op de site van Optimus, Coleman, Primus ,MSR etc naar hun dealers in Duitsland.
Na aankomst in Kopenhagen heb ik een buitensportzaak opgezocht. Er zaten er twee in een straat: nummer 1 had ze niet, maar nummer 2 wel. Ik heb echter mijn brander in Denemarken weinig gebruikt, want op iedere camping vond ik een goed uitgeruste keuken. Blikje toen nog 3/4 vol achtergelaten op een tafel met spullen ter aanbieding op de laatste camping. Ik vloog naar huis en dan mag je geen gas meenemen.