Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Venetië: Reitsma of Benjaminse? - Forum Wereldfietser

Venetië: Reitsma of Benjaminse?

Hallo allemaal,

Na onze eerste succesvolle fietsvakantie vorig jaar naar Parijs, hebben mijn vriendin en ik besloten om dit jaar de lat wat hoger te leggen. Wij zijn van plan om deze zomer naar Venetië te fietsen. Nu staan we echter voor de volgende keuze: nemen we de route van Reitsma? Of kiezen we de route van Benjaminse? Wie helpt ons bij het maken van een keuze?

Groet,

Robert

Ik zou zeggen. Kies de route van Robert en vriendin. Een van de atracties van een fietsvakantie is juist om 's avonds - alleen of samen - terug te kijken op de afgelopen dag en de route voor de volgende dag uit te stippelen. En dan kan je de volgende dag de route nog rustig aanpassen omdat het mee of tegen zit.

Gerd

Ben je met Reitsma of Benjaminse naar Parijs gefietst? En hoe beviel het?

Zo'n routeboekje heeft twee voordelen. Je komt langs mooie plekjes over rustige wegen, ook wegen die je op de meeste kaarten niet zult vinden, of je moet een hele berg detailkaarten meenemen. En je komt regelmatig mensen tegen die dezelfde route fietsen.
Ik ben een keer naar Florence gefietst, het eerste stuk volgens Reitsma en het tweede volgens Benjaminse. Ik vond ze allebei even goed.

Wij zijn met Benjaminse naar Parijs gefietst. Is heel goed bevallen! Voor een (beknopt) reisverslag zie onder "fietstechniek". Vervolgens zijn we vanuit Diekirch (Luxemburg) weer terug naar Maastricht gefietst met de route van Van Kan & Van der Vlist (De groene weg naar de middellandse zee).

Hoi,

Je kan ook het eerste deel van de route naar rome gebruiken van Paul Bejanminse.. Dit is een in ieder geval een prachtige route door zuid limburg, de hoge venen ( natuurgebied in België ), prachtige plaatsjes zoals vianden, klein zwitserland ( mooie rotsen ), verlaten gebieden in lotharingen , vogezen, en wijngebieden.

Hierna is er een makkelijke aansluiting op de Venetië route die kruis je volgens mij bij thann. Dat ligt vlak bij Bazel.

Het lijkt mij in ieder geval mooier dan de route meer naar het westen langs Verdun. ( route naar Venetië dus )
ik heb dus vorig jaar ook parijs-diest gedaan met kaart van benjaminse (een toprit, prachtige wegen en duidelijke kaart) en daarom heb ik me nu ook de kaarten aangeschaft voor naar venetie, maar wel met de bedoeling om aan het rustige comomeer te verblijven,

nu vraag ik me wel af of dit haalbaar is, vorig jaar deden we het met b&b en nu zou ik graag met tent gaan, en weet niet of dit te doen is en binnen een schappelijke tijd, 10 à 14 dagen.

ik heb de kaarten al gekocht en ben ook wel van plan niet te treuzelen, maar gewoon wat info is toch wel welkom, kaarten van benjaminse gekozen omdat ik vorige keer geen meter ben verkeerd gereden, (zal nu moeilijker zijn denk ik)
en omdat het zo rustig was overal, we vertrekken op 10 juni (kameraad en ik)


mvg

Ik heb beide routes gefietst, 2003 en 2005, en als ik het weer moest doen zou ik niet weten welke te nemen.
Elke route heeft iets wat de ander niet heeft.
Misschien is Benjaminse iets makkelijker.
Verkeerd rijden doe ik, door mijn ongeduld, rondkijken en niet voldoende opletten, overal.
Ik heb beide verslagen op de volgende weblog geplaatst. http://groot41.web-log.nl/
Groot41