Dag allemaal, een aantal jaren geleden was ik een topic begonnen over een aantal onverharde passen die ik in de Alpen wilde beklimmen. Nog met een zekere regelmaat krijg ik vragen van mensen die ook zoiets willen doen dus ik denk ik activeer dit topic maar weer een keer. Dit om voor mensen die onverhard in de Alpen willen klimmen mezelf als bron voor kennis en inspiratie aan te bieden. De onverharde passen die ik door de jaren heen heb gedaan zijn de volgende:
Ligurische kamstraat, Assietta kamstraat, Maira-Stura kamstraat, Varaitte-Maira kamstraat, Col de Parpaillon, Passo san Giacomo, Col de grand Cenis, col de petit Cenis, Col de Clapier, Col de Frejus, Pointe Sommelier, Mont Jauffrau, Col de Maurin, Col de Garmagnola, en de Mont Chaberton. Dus mochten er mensen zijn die ook onverhard willen klimmen op een van deze jongens en daar meer van willen weten, vragen staat vrij!
Groetjes Rens
Ligurische kamstraat, Assietta kamstraat, Maira-Stura kamstraat, Varaitte-Maira kamstraat, Col de Parpaillon, Passo san Giacomo, Col de grand Cenis, col de petit Cenis, Col de Clapier, Col de Frejus, Pointe Sommelier, Mont Jauffrau, Col de Maurin, Col de Garmagnola, en de Mont Chaberton. Dus mochten er mensen zijn die ook onverhard willen klimmen op een van deze jongens en daar meer van willen weten, vragen staat vrij!
Groetjes Rens