Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaat Rome 2016 - Forum Wereldfietser

Fietsmaat Rome 2016

Na 3 fietstochten naar Santiago en Zuid Frankrijk, ben ik volgend jaar van plan om vanuit Maastricht naar Rome te fietsen.
Het idee is om in 3 weken te fietsen via de Reitsma route. Deze keer wil ik voor een deel en bij goed weer, in een tentje overnachten. Uiteraard afgewisseld met herbergen, pensions etc. Koken doe ik in principe niet.
Mijn leeftijd is 69 jaar en op dit moment ben ik in goede conditie . Mijn conditie houdt ik op dit moment op peil bij de fietsclub.
Ik ben een trekkingfietser en denk gemiddeld 100 km te fietsen. Aangezien mijn fietsmaat heeft afgehaakt, zoek ik iemand die met mij de ervaringen van de tocht kan delen. Onderweg natuurlijk ook tijd vrijmaken voor bezienswaardiheden etc.
Ik woon in de omgeving van Den Haag. De exacte periode weet ik nog niet, echter de maand juni lijkt mij ideaal. Als je meer informatie wil over mijn reizen kijk dan even op http://www.bertnaarsantiago.nl
Mooi idee. Ik ben niet beschikbaar helaas, maar wil je wel even laten weten dat drie weken wat krap is. Afgelopen zomer reed ik van Sneek naar Assisi, 2457 km in 25 fietsdagen. Weliswaar via Benjaminse, maar ik weet niet of Reitsma zoveel korter is. Ik maakte nog wel een kleine slinger door Toscane, maar naar Rome zal niet veel minder zijn.
Van de routeboekjes uitgaande, is de Rijtsma route 400km langer dan de Benjaminse variant. Drie weken lijkt me inderdaad kort om deze tocht te maken en onderweg nog wat te zien.
Ik weet dat het wellicht wat krap is, echter Reitsma vanuit Maastricht is 1900 km.
Komt nog bij dat deel 1 ( tot Bregenz) vrij vlak is.
Ik plan natuurlijk wel wat reservedagen in.
Start je in Maastricht?

Ik tel er altijd een kleine 20% bij op. Benjaminse heeft trouwens ook hele vlakke stukken. Tot Basel niet veel klimmen door de Vennbahn. Maar goed, Reitsma ken ik niet.
Ik dacht dat Reitsma iets van 2300km was tot Rome. Ik heb het eerste stuk tot Bregenz gereden maar vond het weinig inspirerend. Ben van plan om de Benjaminse variant te doen.
heb jou een pb gestuurd
Fietser1959 schreef:Ik dacht dat Reitsma iets van 2300km was tot Rome. Ik heb het eerste stuk tot Bregenz gereden maar vond het weinig inspirerend. Ben van plan om de Benjaminse variant te doen.
Benjaminse kan ik aanraden, de route tot Basel is erg mooi en in Zwitserland ook. De Splugenpass en de aanloop daar heen is schitterend, net als de afdaling en het rijden langs het como meer en zo. Richting PO-vlakte vond ik de route minder. Mantova is wel weer schitterend, wat een mooie stad! En daarn weer de bergen in, is weer prachtig.
Na het lezen van korte routebeschrijving, ga ik zeker Benjaminse route overwegen.
Dag Vanbatenburg,

Was niet mijn bedoeling hoor om je over te halen naar Benjaminse. Reitsma ken ik echter niet en hier is erg veel afgedebatteerd over Benjaminse of Reitsma, tot verhitte discussies aan toe. Dat ik voor Benjaminse koos, was omdat de route door Frankrijk me afwisselender en rustiger leek dan de rivierdalen van Duitsland. Bovendien houd ik meer van gezellige (en rommelige) Franse campings.

Op mijn site www.aartveldhuizen.nl kun je een zeer uitvoerig reisverslag lezen.
fietstochtje Rome 2016 daar loop ik wel warm voor. Het is nog lang geen juni 2016 maar hou me op de hoogte.
Ik heb je plan gezien en het lijt me wel wat. Zelf heb ik al heel wat fietstochten gemaakt o.a. Santiago maar ook verschillende keren Zuid Frankrijk en ook eens Rome. Ben 70 jaar dus dat matcht behoorlijk.
Deze oproep is komen te vervallen!