Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe mooi is Nederland - Forum Wereldfietser

Hoe mooi is Nederland

Twee Amerikaanse klanten hebben met Carla een tocht gemaakt langs de bollenvelden. Zij hebben een leuk filmpje hierover gemaakt. Wow, wat is Nederland toch mooi. http://www.kingthomas.us/
Leuk filmpje, met zo'n weertje door de bollenvelden fietsen, wat kan een Amerikaan nog meer wensen :lol: .
Ik heb hier (Delft) wel eens Warmshowers gasten waarmee ik soms een wandelingetje door het oude centrum maak. Grappig om eens door de ogen van een toerist naar je stad te kijken!
Ik denk dat er geen land is dat zoals NL op een kleine oppervlakte zo'n veelheid aan mooie landschappen en steden heeft. En keurig bijgehouden ook nog, met fietspaden.
Het mist de uitgestrektheid en woestheid van sommige buitenlanden, maar het heeft ook niet zoveel uitgestrekte saaiheid en lelijkheid als sommige buitenlanden.
Al met al toch een geweldig fietsland, NL, en zo goed te doen als je weinig tijd hebt.
Leuk om je eigen woon en fietsgebied eens door andere ogen te zien.
Vorige week ook heerlijk rond gefietst in noord oost Drenthe, heel anders maar ook heel mooi
Dirk
Vanmorgen een paar vakantiefietsers uitgelegd hoe "ons" knooppunten systeem in elkaar zit. Ze fietsten op een wegenkaart rond langs de hoofdwegen. Ze waren verbaast over alle fietspaden die wij hebben en de fietsstroken langs de wegen. Dat vergeet je dan wel eens. Ook verbaast over het grote aantal fietsers en als je daar dan weer op let. Jong & oud met van alles op en aan de fiets. :lol:
Heel leuk filmpje, prachtig weer ook, worden de kleuren nog intenser..
Het Amerikaans stel is ook bezig om voor buitenlanders een stukje te schrijven over de OV chipkaart. Ze vinden dat erg ingewikkeld.

En ik ook :lol: Ik stapte laatst uit de trein op Hollands Spoor en moest de tram nemen. Ik had de trein 'uitgecheckt' en 'checkte in' voor de tram.
Bij controle bleek dat ik het apparaat voor de metro had gebruikt. Gelukkig mocht ik opnieuw inchecken. Het geld voor de metrorit heb ik maar bij het metrobedrijf gelaten.
Eric Schuijt schreef:Het Amerikaans stel is ook bezig om voor buitenlanders een stukje te schrijven over de OV chipkaart. Ze vinden dat erg ingewikkeld.
Ik vond hun filmpje ook ingewikkeld, leuk maar niet bepaald chronologisch. Als kenner van het gebied kon ik met moeite volgen hoe ze gegaan waren, maar blijkbaar heeft hij creatief zitten monteren achteraf :wink:
Daarom heb je een buitenstaander nodig, want die denken buiten de kaders waarin jij beroepsmatig denkt (routes) en buiten de kaders waarbinnen ik denk (wat voor een fiets) :lol:
Over drie weken ga ik mijn Schots fietsmaatje een deel van Nederland laten zien door samen vanaf IJmuiden via de Afsluitdijk naar Venlo te fietsen. Onderweg verschillende mooie uitstapjes naar natuurparken,musea, en steden. Verheug me al.
Leuk filmpje. Mijn Amerikaanse schoondochter was "amused" en wil het ook gelijk fietsen.
Gpx beschikbaar ?
(en die OV-chipkaart, laten we het daar maar niet over hebben :evil: )
Eric Schuijt schreef:Het Amerikaans stel is ook bezig om voor buitenlanders een stukje te schrijven over de OV chipkaart. Ze vinden dat erg ingewikkeld.
Je kunt je gast sneller met de auto ergens naartoe brengen dan het OV systeem uitleggen en de juiste kaarten daarvoor activeren...