Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 102 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3751 berichten
Mijn 'nieuwe' Avaghon S28:

Afbeelding

Met Rohloff en Son:

Afbeelding

De rest komt over van m'n andere fiets, die een 'rustig' leven als mountainbike tegemoet gaat.
Ziet er leuk uit Jurr! Wel een beetje oncomfortabel..... :wink:
jannijm schreef:@_peter_: extra tas bovenop is voor de tent. We gaan met gezin met zoontje van 6 op vakantie en zullen de ruimte dus wel nodig hebben :) Bel ga ik proberen...
Als het alleen voor de tent is zou ik persoonlijk voor de meegeleverde tas van de tent kiezen, deze is een stuk lichter en houdt net zoveel vocht buiten als de Ortlieb. Mocht de tent nat ingepakt moeten worden, dan is die dat in de Ortlieb 's avonds gegarandeerd nog steeds, en je binnentent als die al droog was is dan ook nat.

Enige voordeel van deze combo die ik kan bedenken is dat je tas op je achtertassen vastgezet kan worden zonder van een spin gebruik te hoeven maken.
Lennart-Tampico schreef:Ziet er leuk uit Jurr! Wel een beetje oncomfortabel..... :wink:
Donderdag er maar eens een fiets van bouwen. Nu alleen nog op zoek naar een gebruikte B&M E-Werk zodat ik ook nog m'n electronica op kan laden.

En dan van't weekend de kampeerspullen erop en weg ermee.

:D
Fiets voor woon-werk en vakantie:
Afbeelding

En mijn nieuwe aanwinst:
Afbeelding
Nog meer VN... Mijn volledig zelf opgebouwde VN fietsje voor dagtochtjes en bepakte fietstochten (Europa) is min of meer klaar...
Afbeelding
Matthie9001 schreef:Nog meer VN... Mijn volledig zelf opgebouwde VN fietsje voor dagtochtjes en bepakte fietstochten (Europa) is min of meer klaar...
Afbeelding
Ik vind Van Nicholas normaal niet mooi, maar deze is echt gaaf!!
peter1980 schreef: Ik vind Van Nicholas normaal niet mooi, maar deze is echt gaaf!!
Ik wel, en deze hoort daar zeker bij!

Wilde nog wat eindresultaat van m'n eigen fiets plaatsen, maar gaat vanaf mobiel wat lastig. Al doet ie het al zo'n 1200km richting het zuiden prima, met dank aan het team van Bike4Travel voor de onderdelenvoorziening en support, Ed van de fietswerkplaats voor de sleutel gelegenheid en ondersteuning, en Marktplaats voor de mooie aanbiedingen. ;-)
Matthie9001 schreef:Nog meer VN... Mijn volledig zelf opgebouwde VN fietsje voor dagtochtjes en bepakte fietstochten (Europa) is min of meer klaar...
Afbeelding
Met extreem smalle spatborden heb ik nog nooit gezien. Te weinig "dekking" om je broek schoon te houden? Hoeft niet per se regenweer te zijn, maar hondenpoep of doodgereden slakken van het wiel afzwaaien, ajakkes!
Matthie9001 schreef:Nog meer VN... Mijn volledig zelf opgebouwde VN fietsje voor dagtochtjes en bepakte fietstochten (Europa) is min of meer klaar...
Mooi fietsje hoor! Heel veel plezier gewenst ermee. Zie ik daar nou een snelspanzadelstrop? Zo ja: als je fiets ook weleens even ergens moet staan zonder dat je erop zit, wil je daar misschien nog even goed over nadenken.

Groetjes,

Carl
Martin E. van Doornik schreef:maar hondenpoep of doodgereden slakken van het wiel afzwaaien, ajakkes!
Ik rij niet door hondepoep of over slakken, wat denk je wel niet!?!
Carl schreef:Zie ik daar nou een snelspanzadelstrop?
Dat is een ophanger voor de achterrem, zie hier:
http://oi61.tinypic.com/28vy69k.jpg
Matthie9001 schreef:
Carl schreef:Zie ik daar nou een snelspanzadelstrop?
Dat is een ophanger voor de achterrem, zie hier:
http://oi61.tinypic.com/28vy69k.jpg
Ah, juist! Dat de remkabel uit het zilverkleurige uitsteeksel aan de achterkant komt had ik gezien, maar het zwarte aan de voorkant had ik aangezien voor het uiteinde van een snelspanhendel. Niet gezien dat de remkabel daar omhoog loopt. Dan heb ik niks gezegd. :wink:

Carl
Ah, dat zwarte is een inline adjuster, aanvankelijk had ik achter een tektro mini v-brake, die beviel alleen totaal niet, ik vervang het tzt nog door een gewone buitenkabel.

Verdere afmontage is grotendeels een sram rival groep (compact 34-50 x 11-32 zodat je kunt klimmmen), ultimate shorty cyclocross remmen
Wielen (van vorige fiets): voorwiel obv 32sp notubes alpha 340, son naafdynamo. achterwiel obv 36sp Exal lx-18 velg met white industries mi5 achternaaf, 35mm kojak banden.
Overig: carbon vnt travel voorvork, 35mm curana c-lite spatborden, salsa cowbell 3 stuur, tubus airy ti achterdrager (snelsluiting in de bedrading zodat hij demontabel is), VN zadelpen met gilles berthoud aspin zadel, time atac pedalen, son voor+achterlamp.

Enige probleem momenteel is dat er bij hard remmen speling ontstaat in de balhoofd stack ik vermoed door de canti-ophanger, hopelijk lost een andere canti-ophanger (problem solvers) dat op...
Afbeelding
Afbeelding
m_nu schreef:Afbeelding
Ja, dat is het wel. Als ik later groot ben......
Afbeelding

Frame gekocht op markt plaats voor 40 euro en zelf opgebouwd tot reis fiets.

Mario
Het heeft even geduurd maar hier dan toch 2 fotootjes van mijn Gaastra 4.14. Tot voor kort werd de fiets merendeel gebruikt voor toertochten en woon- werkverkeer. Afgelopen week ben ik met deze fiets een week door Nederland gefietst met volledige bepakking en kampeeruitrusting.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik over de rij eigenschappen erg tevreden ben. Asfalt- Gravelwegen, zand of grasbanen ik ben nergens voor verrassingen komen te staan.


Afbeelding

Afbeelding
supermario schreef:[imghttps://lh5.googleusercontent.com/-WXP61mHOUGE/U9fnRk34uPI/AAAAAAAAGlo/sZZD3gw6TYU/w958-h719-no/BILD0003.JPG][/img]
Ik denk dat er achter [img nog een haakje moet. Daarnaast is het plaatje te groot Mario en wordt het dus niet getoont.

moet zijn.
Klop daar kwam ik pas later achter.

Mario