Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gevraagd: Frontlijn route voorbij Reims - Forum Wereldfietser

Tips gevraagd: Frontlijn route voorbij Reims

Hallo allemaal,
Ik ga met het gezin deze zomer de frontlijnroute rijden. 1 week fietsen met 1 volwassene en 2 kids (komen dan voorbij Reims uit naar verwachting) weekje sight seeing met het hele gezin en dan nog een week fietsen met het hele gezin.
Nu vindt man-lief het niet fijn de auto met aanhanger ergens een week neer te zetten. Dus we hebben een aantal opties.

1. Man-lief negeren en doorfietsen tot Colmar en een van ons haalt de auto door met de trein te reizen (+- 4 uur treinen)
2. Een rondje fietsen (staat de auto ook een hele week ergens en die omgeving ken ik al van het weekje sight see-en.
3. Na het rust weekje de auto met aanhanger laten ophalen en terug naar Nederland fietsen.

Kan iemand ons van een goed advies of weet een leuk rondje, of wie heeft een heel goede onderbouwing om voor optie 1 te kiezen? of een goed logeer adres voor auto en aanhanger?
We kunnen ongeveer 420 km fietsen in die laatste week. Als we doorfietsen komen we rond Colmar uit.
We fietsen met onze twee jongens 11 en 14 jaar, de jongste heeft 3 versnellingen op de fiets dus hoge cols pakken is niet echt aan de orde.
Wie o wie heeft een goed idee?
Groetjes Danielle
Ha Danielle,

Die frontlijnroute heeft best wel wat stijg en daalwerk. Kortere heuvels, die met een drieversnellingsfiets lastig kunnen zijn. Hoeveel bagage nemen jullie mee?
Verder is het land tussen de steden vrij leeg.

Om een alternatief te noemen, maar dat ligt wel echt elders, is zuid-oost Duitsland (de omgeving van Leipzig, Jena, Dresden, Gorlitz Berlijn) een meer ontspannen gebied, met meer faciliteiten. De DB trein is (met name in het weekend) een uitstekende vervoerder om met fietsen je heen of terug te verplaatsen.

Succes en plezier met de verdere voorbereiding.
Ik denk dat ook met een drieversnellingsfiets de WO1route wel te doen is tot Verdun. Het wordt dan een paar keer even lopen, maar dat stuk is wel te doen. Ga met de jongens zeker bij Jean in Romagne langs voor het museum!!
Vorig jaar de ganse Frontlijnroute gereden. De eerste route 90km zijn plat (tot na Ieper is het absoluut plat). Maar of je problemen zal hebben met de 3 versnellingen fiets daar durf ik niets over te zeggen.

Maar om je probleem met de auto.

Misschien een gedeelte van de frontlijnroute fietsen. Ik zou een lus maken van traject 3 en traject 4 van de route en dan terug te keren met het alternatieve traject 13 (dit deel heb ik niet gefietst). Dan heb je een lus van +/-353km. Je kan altijd verlengen door evenjes naar Arras te fietsen. Ook een groot gedeelte van het traject 5, tot +/- Reims, heeft een alternatieve route. Zo moet je nooit dezelfde route 2 keer te fietsen.

Je kan dan de camping 'Domaine la Croix du Vieux'. http://www.la-croix-du-vieux-pont.com/en/ gebruiken als begin- en eindpunt. Het is een enorm grote camping met alles erop en eraan. Lijkt mij leuk voor de kindjes (enorm zwembad, minigolf, lasergame, klimwand, boogschieten, ...) . Voor alle duidelijkheid ik ben er enkel 1 avond geweest en enkel het restaurant gebruikt. En het was lekker.

Misschien niet de goedkoopste oplossing en een erg dure autoparkeerplaats maar je auto staat wel niet op straat en niemand moet achter de auto. En je kan een paar dagen blijven op de camping.
dank voor de tips.
Stukjes lopen is geen probleem dat hebben we vorig jaar in Denemarken ook gedaan. De bagage voor hen valt wel mee (denk ik). De kinderen nemen zelf hun eigen lunchpakket, slaapzak, slaapmat, kleding en persoonlijke spulletjes. Ik neem de rest van de spullen in de Bob-yak.
We zijn er nog niet helemaal uit maar nemen zeker het e.e.a. in overweging.
Groetjes Danielle