Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Italie/Toscane - Forum Wereldfietser

Italie/Toscane

Beste medefietsers
21 mei wil ik vertrekken richting Toscane. Of het uiteindelijk de Benjaminse of de Reitsma gaat worden, daar ben ik nog niet over uit. Ik wil merendeel kamperen en indien nodig een B&B. Kan iemand mij vertellen wat de recente gemiddelde campingprijzen voor 1 persoon met trekkerstent in Italië zijn? Ik begreep dat deze prijzen behoorlijk hoog liggen.
Heeft iemand ook ervaringen met het terug vliegen vanaf luchthaven Sienna/Pisa of Florence? Mijn vraag daarover is of er op een van deze luchthavens ook een inpakservice voor de fiets aanwezig is. En als laatste, zijn er nog meer fietsers die eind mei richting Italië vertrekken?
Alvast bedankt voor jullie informatie
Groet Marcel
Dag Marcel,
Mooi plan! Ik ben afgelopen zomer van Sneek via Bejaminse naar Assisi gefietst, zie mijn website voor een verslag. Ik had een camping van 25euro - zo'n vreselijke CenterParc achtige camping waar je zelfs een badmuts voor het zwembad moest kopen, maar de andere campings waren stukken goedkoper. Niet zo goedkoop als Frankrijk trouwens. De campings zijn niet goed aangeharkt over Italie verdeeld. Je zult af en toe moeten wildkamperen of een hotelletje moeten nemen. Tip voor als je voordelig wilt overnachten: vraag in een plaatsje gewoon bij een bureautje waar het goedkoopste overnachtingsadres is.