Goedenavond allemaal!
Ik kan misschien wat duidelijkheid scheppen in deze zaak.
Op dit monent staat de Santos Cross Lite als één van de Santos uitvoeringen van de 4.29 mountainbikes in de configurator. Deze uitvoering is er vrij recent bijgezet maar is al wel een tijdje beschikbaar als aanvulling op de vakantiefietsen van Santos.
Wij verkopen ze al sinds begin vorig jaar en hebben er nu een stuk of 5 a 6 van rondrijden. Punt is echter dat Santos op dat moment nog niet echt een naam had bedacht voor deze uitvoering. Wij hebben toen zelf een naam aan dit model "gehangen": Santos 4.29 GR van Gravel Racer.
Afgelopen oktober heb ik een verslag gemaakt van deze fiets voor op onze site maar door de drukte is het stuk pas onlangs gepubliceerd. Vrijwel op dezelfde tijd heeft Santos echter deze 4.29 een officiele naam gegeven: Cross Lite en deze naam hebben we overgenomen.
Ik rij nu zelf al een half jaar bijna dagelijks op de Cross Lite en ben er erg blij mee. Hiervoor reed ik op een Specialized Source (Alfine) 11 Gates, een Santos Trekking Lite Rohloff Gates en daarvoor een Scott Grems Speedster met Alfine 8 en Gates riem.
Van alle fietsen die ik de afgelopen, bijna, 5 jaar gereden heb, is de 4.29 Cross Lite wel één van de fijnste fietsen die ik ken. En zeker de mooiste!
Als er interesse is om meer over deze fiets te weten te komen, dan wil ik jullie er graag meer over vertellen. En het is ook geen probleem om mijn Cross Lite eens uit te proberen. We hebben er 2 staan.
Prettige avond allemaal!
groeten, Bart