Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Specialized crossroads armadillo - Forum Wereldfietser

Specialized crossroads armadillo

Iemand ervaring met deze banden? Of moet ik toch nog andere aanschaffen!
En heeft iemand een idee hoelang een buitenband mee gaat?
raul57 schreef:En heeft iemand een idee hoelang een buitenband mee gaat?
Ligt aan:
Breedte: hoe breder hoe langer de band meegaat.
Gewicht: de voorband van een lichte rijder gaat veel langer mee dan de achterband van een zwaargewicht.
De druk: een correct opgepompte band gaat veel langer mee dan een te zachte.
Veroudering: sommige (maar zeker niet alle!) banden gaan na een paar jaar barsten vertonen. Als je heel weinig fietst kan dat na een aantal jaar uit de hand lopen.
Het rijgedrag: als je heel veel op onverhard fietst kunnen banden dusdanig beschadigd raken dat het aantal beschadigingen in de toplaag te groot wordt.
Geluk: als je in een scherp stuk ijzer fietst, meestal langs industriewegen te vinden, dan gaat ook de beste band in één keer kapot. Een gebroken bierfles in het Brabantse heeft mij ook eens parten gespeeld.
Het karkas kan ook op diverse manier beschadigd raken.
Merk en type: vroeger toen ik nog dacht dat ze in Nederland goede banden maakten dacht ik dat banden nooit langer meegingen dan 2500 km. De hedendaagse, even brede, banden brengen me zeker 10.000 km ver.

Al met al gaan banden tussen de 2500 en 25.000 km mee.
Zelf geen ervaring mee, in Bolivia 2 engelse fietsers tegen gekomen met deze banden waarvan het profiel helemaal los kwam na ongeveer 3000 km. Ze zijn toen maar op Mondials overgestapt :lol: