Additionally, paste this code immediately after the opening tag: afgebroken derailleur oog herstellen - Forum Wereldfietser

afgebroken derailleur oog herstellen

Niet zo heel lang geleden maakte ik een flinke buiteling met mijn fiets, de schade bleef gelukkig beperkt.
Het ergste was een verbogen derailleur oog en dat is ondertussen al weer recht gezet. (met twee engelse sleutels, terug op zijn plaats gebogen.

De bedenking die is mij maak is, dat de volgende keer ik tegen de vlakte ga, dit reeds verzwakte derailleur oog wel eens zou kunnen afbreken.

Daarom enkele vragen:
-Is er iets dat je kan doen om de verzwakking door het verbuigen ongedaan te maken?
-Stel dat zo'n oog afbreekt, hoe repareer je zoiets? Wordt het oog er opnieuw aangegelast? Is dit een eenvoudige herstelling?



Dirk
dirk v schreef:
De bedenking die is mij maak is, dat de volgende keer ik tegen de vlakte ga, dit reeds verzwakte derailleur oog wel eens zou kunnen afbreken.

Daarom enkele vragen:
-Is er iets dat je kan doen om de verzwakking door het verbuigen ongedaan te maken?
-Stel dat zo'n oog afbreekt, hoe repareer je zoiets? Wordt het oog er opnieuw aangegelast? Is dit een eenvoudige herstelling?
Het oog is of met microscheurtjes verzwakt, of door versteviging sterker geworden. Niet iets waar je makkelijk wat aan doet

Aluminium frames hebben vaak een vervangbaar derailleuroog (soms meegelakt en slecht zichtbaar) dan altijd een reserve meenemen.

Is het derailleuroog niet vervangbaar dan moet je bij schade of de pad vervangen, of het oor er weer proberen aan te lassen. Dit afhankelijk van het gebruikte materiaal. Voor onderweg -als je een vast derailleuroor hebt-zou ik proberen een goedkope derailleurhaak pas te vijlen en die onder de snelspanner te klemmen

Als de hele fiets voor reparatie uit elkaar en opnieuw gelakt moet is het geen simpele reparatie