Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Costa Rica - Panama - Forum Wereldfietser

Costa Rica - Panama

Beste fietsers,

wij gaan in April een maand fietsen in Costa Rica en Panama. het plan ziet er globaal als volgt uit (en dan lukt het weer niet om de afbeelding hier te tonen, wel de link dus....)

https://cebenzoa.files.wordpress.com/20 ... -02-07.png

Over de westkust is veel fietsinfo te vinden; er zijn veel verhalen online van doorgaande fietstochten van mensen die vanuit nicaragua (en verder) op weg zijn naar het zuiden en vice versa. Maar ik vind weinig rondritten door deze twee landen. We zoeken met name info over de oostkust, grensrituelen en het deel door Panama......iemand ervaring? ideeën?

groet, BertV
Misschien kun je wat vinden op de website van Cass Gilbert: Panama

Hij heeft ook de grensovergang in het noorden genomen, even verder op z'n site struinen.

Niks gevonden op Crazy Guy on a Bike?
avic schreef:Beste fietsers,

wij gaan in April een maand fietsen in Costa Rica en Panama. het plan ziet er globaal als volgt uit (en dan lukt het weer niet om de afbeelding hier te tonen, wel de link dus....)

https://cebenzoa.files.wordpress.com/20 ... -02-07.png

Over de westkust is veel fietsinfo te vinden; er zijn veel verhalen online van doorgaande fietstochten van mensen die vanuit nicaragua (en verder) op weg zijn naar het zuiden en vice versa. Maar ik vind weinig rondritten door deze twee landen. We zoeken met name info over de oostkust, grensrituelen en het deel door Panama......iemand ervaring? ideeën?

groet, BertV

Hoewel ik niet met fiets reisde ben ik twee keer enkele maanden in Costa Rica en Panama geweest. De grensovergang naar Panama (Sixaola) vanuit Costa Rica is geen probleem. Normale grensovergang, veel backpackers, gaan van hieruit naar de Bocas del Toro eilanden. Vergeet niet te stoppen in Cahuita en hier even te chillen en genieten van Caribische keuken. Porto Viejo zijn veel backpackers vanwege spaans les.

Wat me aan jullie route opvalt is dat deze vooral langs de kust gaat en wat mooie plekken in het binnenland mist, natuurlijk kun je niet alles zien. Ik zou vanuit San Jose richting Arenal vulkaan gaan, langs Laguna Arenal, zuidelijke route offroad, naar Santa Elena (Monte Verde), en van hieruit naar het schiereiland Nicoya en half rondje over de 162, langs playa tambor en Muntezuma! en door naar Paquera, waar je een leuke en korte ferry pakt naar Puntarenas. Leuke gravel roads, mooie Guanecaste provincie (noordwest), veel bos, mooie panoramas. En vanuit Puntarenas volg je weer je route langs de kust richting, Jaco (erg toeristisch) en naar Dominical. Punta Uvita en verder....

Ik krijg er zelf ook zin in!!

groet en succes met verder plannen!

Patrick
Dank voor jullie reacties. Cass heeft wel erg mooie foto's, we hebben zn site al helemaal doorgespit...wel erg veel modder ;-)

Bij Crazy Guy helaas niet zo heel veel info buiten de bekende track langs de westkust. En we zoeken zeker verder naar inspirerende ideeën en zullen ook zeker gaan afwijken van ons rondje. Dat is vooral een basis van waaruit we gaan zoeken naar meer. Isla Colon in Panama staat in ieder geval al op de verlanglijst, net als La Amistad.

@Patrick, we zullen deze keer meer op t asfalt blijven, misschien een keertje met de wereldfietser off road?

groet BertV
Ow, misschien heb je hier nog wat aan, een gratis ebook over fietsen in Costa Rica.

Veel plezier! Wij zijn gisteren in Costa Rica aangekomen en zitten nu in Puerto Jimenez om wildlife in PN Corcovado te spotten. Het is bloedjebloedjebloedje heet! Snel maar weer de bergen in. ;)
Ha Fietsjunkies,

E-boekje hebben we al doorgespit, staan zeker wel een aantal nuttige tips in, mooi met routeprofielen ;-). We zijn natuurlijk ook benieuwd naar jullie avontuur en vooral foto's. hou ons op de hoogte...als het lukt...

groet, BertV
Beetje laat, ik zag deze vraag niet eerder, maar een toevoeging aan Patrick's tip:

Viel mij ook op dat je veel moois overslaat met de huidige route.
Vanaf de genoemde veerboot naar Nicoya kun je prima over (verharde) wegen bij bijvoorbeeld Samara (strand!) komen en met een rondje rond de Golf van Nicoya weer naar het noorden richting meer en vulkaan Arenal. En als je tijd genoeg hebt: natuurpark Monteverde bezoeken!
Dank voor de tips,

we hebben de boeken er nog eens op nageslagen en zullen de ronde uitbreiden, verleggen, aanpassen....we gaan het verder wel zien, onder het motto Pura Vida.....of zoiets ;-)

groet BertV
AL weer een jaar of tien geleden maar het oostelijke deel van jullie plan is wat ik ongeveer gefietst heb. Ben begonnen in Cartago, via de oostkust naar Panama, Bocas del Toro, Boquete en toen weer terug richting Costa Rica.
De grensovergang is geen probleem. Als die oude spoorbrug nog steeds de overgang is alleen opletten dat je niks in de rivier laat vallen :)
Overnachtingen waren ook voldoende voorhanden en eten en drinken is al helemaal geen probleem.
Heb een paar dagen doorgebracht op Bastimentos, de fiets kon gewoon mee in de bootjes.