Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Treinplanner - Forum Wereldfietser

Treinplanner

Hallo Trappers,

Ik vertrek binnen een tweetal weken ( zojuist beslist) naar Schotland, vor een 10-12 dagen het hoofd leeg fietsen.
Nu ben ik op zoek naar een treinplanner. ik (inderdaad, had...) een leuke treinplanner, ik vind deze niet dadelijk terug op het internet... dewelke bruikbaar was voor elk station (groot of klein) tot in alle uithoeken van Europe.
Laat maar horen welke treinplanner jullie gebruiken.

Maar terug naar Schotland. Ikzelf ben van België (Limburg) en overweeg om met de auto naar IJmuiden te rijden en daar een ferry (zonder auto en met de fiets ) te nemen.
Ook hier wil ik zo zuinig mogelijk aan de overzijde geraken... en zoek ik een oversteek zonder hut ( indien dit mogelijk is). Suggesties?

Of andere suggesties om op een betaalbare wijze in Schotland te komen met de fiets en bob-trailer?

Misschien tot morgen (fiets en wandelbeurs te Antwerpen)
Mvg
Danny
Ik kan je niet helpen aan een treinplanner, maar met de boot van IJmuiden naar Newcastle is relatief duur als je in je eentje reist. Je moet een hut nemen en de kleinste hut is voor twee personen en daar betaal je dus ook voor.

Tel daar de maaltijden aan boord bij op en de treinreis Newcastle-Schotland en je bent goedkoper (en sneller) uit met het vliegtuig.

Voordeel van de boot is dat je geen gedoe hebt met fietsdozen e.d.
Ik ben voor treinplanners best wel enthousiast over http://www.bahn.de. In de Suchoptione later even Fahrradmitnahme im Zug aanvinken en tot nu toe heb ik alle verbindingen kunnen vinden die ik wilde hebben.
Overigens: voor landen waarvan ik de taal niet spreek en we toch we willen treinreizen maak ik soms een schermafdruk waar ik dan twee poppetjes en twee fietsen op teken. Als ik die door het loket schuif krijg ik altijd wat ik hebben wil ..

En IJmuiden-Newcastle: DFDS geeft vandaag (de laatste besteldag) 15% korting
Alvast hartelijk dank vor de tips en de alternatieven.
Vandaag bezoek ik de fiets en wandelbeurs te Antwerpen.
Misschien vind ik hier eveneens wat info.
Fijn weekend
Daniel
Let op! Fiets mee in de trein in Belgie en via Belgie zit niet goed in de DB-planner. Dit geldt ook voor treinen in Frankrijk waarvoor je moet reserveren.
bert sitters schreef:Let op! Fiets mee in de trein zit niet goed in de DB-planner. Dit geldt ook voor treinen in Frankrijk waarvoor je moet reserveren.

Bert, hoe weet je dat? En misschien belangrijker, weten ze dat bij DB en de Treinreiswinkel ook? Zelf maak ik regelmatig gebruik van de planner om zeker te zijn of een bepaalde verbinding mogelijk is, als de planner nu onbetrouwbare informatie uitspuugt op bepaalde trajecten is de planner voor fietsers niet te gebruiken.

De planner werkt bij mij beter in IE dan in Chrome overigens.
_Peter_ schreef:
bert sitters schreef:Let op! Fiets mee in de trein zit niet goed in de DB-planner. Dit geldt ook voor treinen in Frankrijk waarvoor je moet reserveren.

Bert, hoe weet je dat? .
Zoek op die site maar een verbinding op via Belgie. De DB-planner geeft aan dat fietsen niet meekunnen, maar de fiets kan wel mee in Belgische treinen.
Naar mijn gevoel telt de DB planner elke trein waarvoor je een fietsplaats moet reserveren (in Frankrijk) als niet toegankelijk voor fietsers, in elk geval kent hij het verschil niet tussen TGV's met en zonder fietplaatsen!
Met de dagboot van Hoek van Holland naar Harwich hoef je geen hut te bespreken.

Ronald
captain_fabulous schreef:Naar mijn gevoel telt de DB planner elke trein waarvoor je een fietsplaats moet reserveren (in Frankrijk) als niet toegankelijk voor fietsers, in elk geval kent hij het verschil niet tussen TGV's met en zonder fietplaatsen!
In Duitsland vindt de DB-planner verbindingen met fietsplaatsen waarvoor je moet reserveren wél.
Ja, dat verwacht ik ook wel van een Duitse planner, dat die snapt hoe Duitse treinen werken :P
Maar zoals je zelf al zei, over de grens heeft ie z'n eigenaardigheden. Maar het blijft wel 1 van de beste die beschikbaar is, voor mijn gevoel. Je moet alleen om een paar puntjes heen werken...
captain_fabulous schreef:Ja, dat verwacht ik ook wel van een Duitse planner, dat die snapt hoe Duitse treinen werken :P
Maar zoals je zelf al zei, over de grens heeft ie z'n eigenaardigheden. Maar het blijft wel 1 van de beste die beschikbaar is, voor mijn gevoel. Je moet alleen om een paar puntjes heen werken...
De DB-planner werkt ook uitstekend voor fietsen mee in de trein in landen als Zwitserland, Oostenrijk en Italie.