Additionally, paste this code immediately after the opening tag: BOB - Ibex + Dry Sack (Ibex Plus) - Forum Wereldfietser

BOB - Ibex + Dry Sack (Ibex Plus)

Heeft iemand ervaring met het reizen/fietsen met een BOB-karretje achter je fiets. Zit erover na te denken om dit te kopen. Dan heb ik geen bagage aan m`n fiets zelf en kan ik alles in dat karretje gooien. Zie alleen weinig fietsers met zo`n karretje rijden. Vraag me af of dit genoeg zegt of gewoon toeval is.

Sinds dit najaar zijn we voor het eerst met BOB karretjes gaan fietsen. (voorheen gewoon met tassen). En ik moet zeggen dat het prima bevalt. Zeker de weekenden in Nederland vinden we fijner met een BOB.
Openbaar vervoer kan iets lastiger zijn.

De een vindt het niks, de ander vindt het geweldig. Je zult er een keer een moeten proberen


Groeten,

Marco de Wit

Ik ga komende zomer voor het eerst op vakantie met een bob ibex (sowieso voor het eerst op fietsvakantie).
Ik ga voor een bob aangezien ik met mn mountanbike ga en van plan ben wat mtb routes te pakken, met tassen is dit geen doen.
Tassen lijken me eigenlijk vrij onhandig, ik neem een klein stuurtasje mee dat tevens dienst doet als opbergplaats voor alle kostbare spullen. Als ik boodschappen ga doen is dat het enige dat ik danmee hoef te nemen.

Weet je al waar je hem gaat kopen? ik kan hem voor €380,- krijgen 8)
Ik, en jij ook, voor 369 8)!

Hoi!

Ik ga voor een bob aangezien ik met mn mountanbike ga en van plan ben wat mtb routes te pakken, met tassen is dit geen doen.
Tassen lijken me eigenlijk vrij onhandig".
Dat je je MTB niet wil ombouwen tot een toerfiets zou wel een argument zijn voor het nemen van een BOB maar dat het minder stabiel zou zijn, daar ben ik het niet mee eens. Een slingerend karretje is dus wel stabiel? Nu is het wel een monoporter dus hij spoort goed maar veel ruimte aan de onderkant heb je niet over. Over rotsblokken en over flinke "drempels'' zou ik met de Bob niet rijden. En echt strakke bochten zijn ook niet te maken met de aanhanger. Met mijn toerMTB rij ik gewoon met volle beppaking over alle mountainbike paden en ook offroad downhill zonder stabiliteits problemen. De truc is natuurlijk wel om het gewicht goed over de tassen te verdelen.

Wat wel een groot voordeelvan een BOB is dat je veel extras mee kunt slepen voor in afgelegen gebieden en dat je iets gestroomlijnder fietst. Nadeel is natuurlijk weer het extra gewicht van het karretje.
Mocht ik ooit nog in echt afgeleden gebieden gaan rijden dan gaat een Bob zeker mee...

Fiets de wereld, met zijtas en/of BOB :)
Whisky

Ik ben afgelopen zomer ook in Noord Engeland geweest. Ik had toen een bob kar achter gemonteerd. Vele modder paden met 10 procent omhoog. Ik vond het echt geen doen om die bob kar mee omhoog te trekken. Het lijkt net of iemand aan je fiets zit te trekken. Maar op asfalt en normale hellingen had ik weinig problemen.

whisky schreef:Hoi!

Ik ga voor een bob aangezien ik met mn mountanbike ga en van plan ben wat mtb routes te pakken, met tassen is dit geen doen.
Tassen lijken me eigenlijk vrij onhandig".
Dat je je MTB niet wil ombouwen tot een toerfiets zou wel een argument zijn voor het nemen van een BOB maar dat het minder stabiel zou zijn, daar ben ik het niet mee eens. Een slingerend karretje is dus wel stabiel? Nu is het wel een monoporter dus hij spoort goed maar veel ruimte aan de onderkant heb je niet over. Over rotsblokken en over flinke "drempels'' zou ik met de Bob niet rijden. En echt strakke bochten zijn ook niet te maken met de aanhanger. Met mijn toerMTB rij ik gewoon met volle beppaking over alle mountainbike paden en ook offroad downhill zonder stabiliteits problemen. De truc is natuurlijk wel om het gewicht goed over de tassen te verdelen.

Wat wel een groot voordeelvan een BOB is dat je veel extras mee kunt slepen voor in afgelegen gebieden en dat je iets gestroomlijnder fietst. Nadeel is natuurlijk weer het extra gewicht van het karretje.
Mocht ik ooit nog in echt afgeleden gebieden gaan rijden dan gaat een Bob zeker mee...

Fiets de wereld, met zijtas en/of BOB :)
Whisky
Het grootste punt is voor mij dat ik geen bagagedragers op mn fiets wil (kan waarschijnlijk niet eens).
En ik ben ook wel een beetje op mn comfort gesteld, zeker na een dag fietsen, dus zal ik vast veel te veel zooi meenemen.
Robertjan schreef:Ik, en jij ook, voor 369 8)!
tell me!

Een paar jaar geleden zijn mijn broer en ik op fietsvakantie geweest naar Australie. Hij reed met een BOB ik met tassen. Fietsen over de gravelwegen was voor beiden geen probleem. Berg-op deed ik makkelijker maar dat komt waarschijnlijk doordat ik getrainder was. We hadden ook eens van fietsen geruild omdat ik wilde weten hoe het is om met een BOB te rijden. Ik vond dit helemaal niks. De fiets reed niet stabiel en het voelde ofdat er iemand achter je stond te trekken. Mijn broer vond het fietsen met tassen weer helemaal niks. Hij vond de fiets zwaar rijden en het sturen ging bij hem niet lekker. Dus wat dat betreft hebben beide manieren zo zijn voor- en nadelen. Het ligt er naar net aan, wat je gewend bent.
In de stad rijden is met de BOB niet ideaal. Stoep op en stoep af geeft nogal problemen.

Hey thnx voor de link, maar ik kan ze goedkoper krijgen.. korting bij een grote outdoor keten :D
Die 369 was voor de ibex, de versie met vering.

freeride schreef:Hey thnx voor de link, maar ik kan ze goedkoper krijgen.. korting bij een grote outdoor keten :D
Die 369 was voor de ibex, de versie met vering.
Nóg goedkoper?!
En dat die 369 euro om de versie mét vering gaat, klopt: er is maar 1 soort BOB Ibex, en die is inderdaad met vering!

In de test van oppad vonden ze de vering meer overbodig dan noodzaak. Het lijkt mij de kar juist extra zwaar maken.

Robertjan schreef:
freeride schreef:Hey thnx voor de link, maar ik kan ze goedkoper krijgen.. korting bij een grote outdoor keten :D
Die 369 was voor de ibex, de versie met vering.
Nóg goedkoper?!
En dat die 369 euro om de versie mét vering gaat, klopt: er is maar 1 soort BOB Ibex, en die is inderdaad met vering!
Ja, dat was even om duidelijk te maken dat het om de versie met vering ging, ik kreeg namelijk linkjes toegespeeld met prijzen voor degene zonder vering...

jelmar01 schreef:In de test van oppad vonden ze de vering meer overbodig dan noodzaak. Het lijkt mij de kar juist extra zwaar maken.
Ligt eraan wat je ermee gaat doen denk ik, als je alleen de weg op gaat en af en toe een onverhard pad neemt lijkt me de standaard versie geschikt.
Ik wil wat verder gaan dan dat, en dan gaat die vering toch net iets fijner werken heb ik het diee.