Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie zijn zij - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wie zijn zij

Ave Gone schreef:Het wachten is dus op beschikbaar komen van software die de beelden kan analyseren
Dat kan dus al. Sterker de overheid doet dat ook en bewaard die gegevens ook ellenlang. Voorbeeld: automatische nummerbord herkenning op camera's langs wegen. De overheid houdt van ieder kenteken precies bij op welke tijdstip de camera's gepasseerd zijn.

Ik ben mij daarin eens gaan verdiepen toen iemand op mijn werk een vergoeding van de overheid kreeg als hij de spits vermeed: hij heeft daarvoor niets voor op hoeven geven. De overheid weet reeds exact op welke tijden hij naar huis rijdt. Ook als hij de auto van zijn vrouw gebruikt en in de spits naar huis rijdt, wordt er een bedrag van zijn vergoeding afgetrokken.
(De regeling behelst dat je een bepaald bedrag per maand krijgt, maar iedere dag dat je vóór 18:00 terug naar huis rijdt wordt er een bedrag van afgetrokken. Voor de aanbieding van de regeling krijg je een brief van de overheid.)

Gezichtsherkenning is reeds mogelijk maar complexer. De ontwikkelingen zijn een kwestie van tijd, of de overheid het gaat toepassen is een uitgemaakte zaak.
HansvanderVeeke schreef:De kans dat ik bij Google op de foto kom is zoooo ontzettend klein. Je komt veel meer op beveiliging camera's en de meeste worden niet gepubliceerd. Maar soms wel. Zo kon je de 'cycling dutch girl' zien ploeteren op een snelweg camera in Canada.

In 'The circle' hadden ze zoveel camera's dat ik me wel afvroeg wie dat allemaal gaat bekijken en kan bekijken. En ik heb hem nog niet verplicht om mijn nek hangen. Zo ver zijn we nog niet. Ik ben het wel met je eens dat het steeds dichterbij komt. Maar dat kunnen we ook zeggen van 1984 :-)
Sommige wereldfietsers hebben al wel erg veel camera's aan boord :oops: :wink: :roll:
Al eens van Mapillary gehoord? De kans dat je daar in beeld komt is vele malen groter. :wink:

Afbeelding

PS en op Kreta zijn we ook wel eens opgenomen door een voorbijrijdende camera :wink:
Ave Gone schreef:
HansvanderVeeke schreef:In 'The circle' hadden ze zoveel camera's dat ik me wel afvroeg wie dat allemaal gaat bekijken en kan bekijken.
IRL idem hoor. Uiteraard worden camerabeelden pas nuttig als er ge/misbruik van gemaakt gaat worden. Mensen kunnen niet alle beelden belijken, maar de ontwikkeling in soft- en hardware volgen nog steeds de wet van Moore. Het wachten is dus op beschiknbaar komen van software die de beelden kan analyseren in combinatie met beelden die scherp genoeg zijn, hardware die de sortware zo snel kan laten werken dat ontstellend veel beeldframes in heel korte tijd geanalyseerd kunnen worden en opslagmogelijkheden voor de bizarre aantallen beelden.

Dan kan van iedereen automatisch bepaald worden hoe vaak die afgelopen jaar voorbij de V&D zijn gelopen zonder naar binnen te gaan, welke andere winkel en louche bedrijven je wél bezoekt, of jij onverklaarbaar vaak langs het politiebureau loopt, waar jij je fiets neerzet en of dat wel logisch is gezien waar je woont en hoe vaak, hoe laat en op welke dagen jij bij een vriend een paar straten verder op bezoek gaat. Uit dat laaste kunnen complete vriendenetwerken geautomatiseerd in kaart worden gebracht.
Nu kan dat ook maar het is absurd veel werk.
Man man man wat een heisa. Deze mensen zijn, als zij zichzelf herkennen, volledig vrij zichzelf al dan niet kenbaar te maken, en mij dan misschien nog enkele tips mee te geven.
Niet minder niet meer, zonder er een "The circle" of een wet van "Moore" of wat dan ook bij te sleuren.
AUB hou het simpel
Groeten
De tovenaar schreef: PS en op Kreta zijn we ook wel eens opgenomen door een voorbijrijdende camera :wink:
Tjongejonge, jullie gingen er wel erg gauw vandoor toen jullie die wagen zagen aankomen :wink:
De tovenaar staat liever achter de camera dan ervoor :wink:
tirre schreef:Man man man wat een heisa. Deze mensen zijn, als zij zichzelf herkennen, volledig vrij zichzelf al dan niet kenbaar te maken, en mij dan misschien nog enkele tips mee te geven.
Niet minder niet meer, zonder er een "The circle" of een wet van "Moore" of wat dan ook bij te sleuren.
AUB hou het simpel
Groeten
Wat een kletspraat hé? :lol:
tirre schreef:Dit jaar zijn wij zijn zinnens de ST.Jacobs fietsroute van Clemens Sweerman te fietsen. Nu was ik,via google maps street vieuw, al een beetje bezig de wegen te verkennen. Welnu vlak na Ste.Maure-de-Touraine op de d108 komen twee fietsers in beeld, een man en vrouw. Zij hebben beiden rode bagage zakken, de man draagt een geelachtig truitje, de vrouw is overwegend in het rood gekleed, de vrouw rijdt op een witte fiets en zij heeft een groenig zakje op het stuur zitten.
Ik vraag mij af wie herkent zich in dit koppel en hoe was de trip?
Groetjes
Voor de volgende keer: het is eenvoudig om de https-adresbalk bovenin te kopiëren en hier te plakken. Met één muisklik erop en wij kunnen zó de Streetview-locatie bekijken.
Afgelopen september fietste ik in Ierland op de rotonde van de R132 vlakbij Dublin Airport, daar zag ik een camerawagen van Google langs rijden. Misschien sta ik er later op! :wink:
Tijdens het uitschrijven van de navigatietekst voor deel 2 van 'Fietsen rond Het Kanaal' zie ik ook af en toe vakantiefietsers voorbijkomen, die door Google zijn 'geflitst'. Zoals hier (ook een leuke voor 'Raad Plaatje ;-))

Afbeelding