Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein naar Bordeaux en Route naar Santiago - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Trein naar Bordeaux en Route naar Santiago

De routeplanners nemen inderdaad steevast parijs, omdat ze vanaf antwerpen of brussel proberen een hst te nemen. Rijsel/lille heeft echter veel meer verbindingen die niet over Parijs lopen en heeft het voordeel dat een gewone intercity het met Antwerpen verbindt. Deze routes zijn dus in hun totalliteit zelden sneller, maar je moet minder overstappen en de prijzen vanuit lille zijn vaak goedkoper dan voor treinen die over parijs rijden.
@ Bert
Lang geleden dit draadje maar ineens actueel voor mij geworden. Waarschijnlijk kijk ik verkeerd maar alle TGV verbindingen die naar Bordeaux rijden vanuit Nederland lopen via Parijs. Waar heb jij die verbinding om Parijs heen gevonden ?[/quote]

Bij de Treinreiswinkel http://www.treinreiswinkel.nl Er gaan directe TGV's met ruimte voor fietsen van Bordeaux naar Rijsel. Wel reserveren!
Van Rijsel gaan treinen naar Antwerpen.
Merci, Ik ga het proberen uit te vogelen.
Hallo Francien,

Nog een optie, met Transavia naar Bergerac, daar pak je de midden-Frankrijk route naar het westen, een kleine 100 km bij het stadje Branne pak je de St Jacobs route op. Zelf ben ik vorig jaar uit Bordeaux naar huis gereden met de trein, is prima te doen maar je moet een aantal overstaps maken, zie eerste antwoord met de link nar de treinreiswinkel. Kies je voor de trein dan zou dit antwoord wel eens het beste zijn, bel met de treinreis winkel en ze regelen alles perfect.

Slim dat je start vanaf Bordeaux/Bergerac dan heb je lvastr wat kilometers in de benen voor het echte klimwerk begint. Plezier met de voorbereiding

PS mocht je kiezen voor mijn optie dan kan ik je wel de kaartjes leveren voor de route Bergerac -- > Branne