Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Handige tips? - Forum Wereldfietser

Handige tips?

Hoi iedereen,

Ik ga van de zomer tot aan de winter een grote fietsreis doen door Europa. Nu heb ik al vanalles bedacht en voorbereid. In feite zou ik nu al kunnen gaan. Echter loop ik nog wat tegen dingen aan waar ik zelf nog niet uitkom.
- Ik ga kamperen. Daarvoor moet ik wat wc papier meenemen voor het geval je op plekken komt als je nodig moet. Hoe houd ik die dingen vochtvrij/droog?

Daarnaast heb ik FastRider voortassen. Zijn deze ook geschikt om kleren in te wassen eventueel? En wat zou een andere optie zijn?

Verder nog handige tips? Ik heb wel al enige ervaring met het fietsen in het buitenland dus opzich zal ik al een heel eind komen. Graag zie ik jullie reacties en tips tegemoet!

Groet,

Stefan
Is dát je enig overgebleven probleem :shock: ?

Plastic zakje. Goed dichthouden :wink: .
Ergens op het forum kwam ik een gripzakje met rol wc-papier tegen waar de rol uitgehaald was. Rol van binnenuit gebruiken.
Travelmaster schreef:Is dát je enig overgebleven probleem :shock: ?

Plastic zakje. Goed dichthouden :wink: .
Haha zal vast nog wel tegen dingen aanlopen maar alles van te voren weten doe je nooit!
Stefanv89 schreef: - Ik ga kamperen. Daarvoor moet ik wat wc papier meenemen voor het geval je op plekken komt als je nodig moet. Hoe houd ik die dingen vochtvrij/droog?
gewoon een kleine hoeveelheid in ergens in je tassen steken. Wordt het alsnog nat, dan neem je gewoon nieuw wc-papier aan de eerst volgende wc met papier :-). Je slaapzak is normaal droog, dus als je het daarbij steekt is er ook geen risico. Je kan ook doen zoals de romeinen en een sponsje meenemen. Moet je gewoon naast een plas/beekje/gracht gan zitten. (en goed uitspoelen)
Stefanv89 schreef: Daarnaast heb ik FastRider voortassen. Zijn deze ook geschikt om kleren in te wassen eventueel? En wat zou een andere optie zijn?
Alles wat waterdicht is kan gebruikt worden om in te wassen, of je tassen daarvoor ideaal zijn weet ik niet. Onder de douche kan je ook vrij gemakkelijk kleren wassen.
Zakjes met zip-sluiting zouden het pleepapier droog genoeg moeten houden. Ik heb er ooit honderd gekocht bij de AH en stop er van alles in: klein gereedschap+remblokjes+tiewraps, EHBO-spul, schrijfblokje+pen+bonnetjes, theezakjes, afwasmiddel+schuursponsje, enzovoort. Het weegt niets en is superhandig om alles een beetje georganiseerd én droog te houden.

Wassen doe ik altijd in een wasbak (gootsteenstop mee!) of bij nood in een plastic zakje van een supermarkt. Of even snel de zweterige spullen uitspoelen tijdens een douchebeurt.
Vochtige doekjes meenemen, dient als toiletpapier, vieze handen, zweet enz.....
Overal verkrijgbaar!
Vochtige doekjes plegen toch lastig te verteren? Toiletpapier kun je toch gewoon in je waterdichte fietstassen een plekje geven (bij voorkeur ergens bovenaan!). En er is veel dat ik thuislaat als het me uitkomt, maar nooit mijn Ortlieb opvouwbare wasbak. Het meest veelzijdige stuk niet-fietsgereedschap dat ik bij me heb
Beste Stefanv89,

Ik weet niet welke voortassen je hebt van FastRider maar er is in ieder geval een waterdichte serie, namelijk de Aquadus. Deze zijn 100% waterdicht doordat o.a. de naden gelast zijn in plaats van gestikt. Materiaal is tarpaulin. Dus deze zou je eventueel kunnen gebruiken om te wassen.

Veel plezier en succes met je fietsreis!
als je na een paar weken door je rol heen bent heb je ook een probleem je kan de rollen nooit p/stuk kopen ik leen af een toe wat als ik koffie ga drinken of ergens wat eet.
Klaas de Pelgrims
Als dat je enige overgebleven vragen zijn, dan komt het wel goed met je. :D

Toiletpapier, gewoon in je voortassen bewaren of ergens tussen je kleren. Als het toch nog nat wordt, gewoon ergens weer nieuw toiletpapier scoren.

Wat betreft het wassen van je kleding, gemakkelijkste is gewoon meenemen onder de douche en meteen mee uitwassen. Of in de wasbak bij de camping, ook altijd wel te vinden.

Ik zou je tassen er niet voor gebruiken, dan zijn ze van binnen nat en werken ze niet meer waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk om de zaken die je in die tassen bewaart, droog houden.
Ik vraag me af of de TS nog op een antwoord zit te wachten. Is in elk geval al 2,5 week niet meer verschenen.

Iemand met "al enige ervaring met het fietsen in het buitenland" zou moeten weten hoe je pleepapier meeneemt :roll: