Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aankomst camping na 18:00 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

aankomst camping na 18:00

bert sitters schreef:
Wesley Ooms schreef:ReinaudN,

Die camping in Trier, was dat aan de Rein achter de rosse buurt? Daar heb ik dit jaar gestaan. Ik weet het nog goed want de volgende ochtend (zondagochtend) was er een of andere 'renault clio met open uitlaat' feest. Iedereen reedt in een renault clio met open uitlaat en oorkappen op omdat die open uitlaat zoveel herrie maakt. Ik ben er nooit meer achter gekomen wat daar precies aan de hand was. Op de camping stond het toen ook vol met autos met open uitlaat. Dat was lekker slapen.
Daarom die "Mittagsruhe". De feestmakers met hun open uitlaat hebben toch een moment nodig om tot rust te komen en dat mag niet bedorven worden door een fietser die zijn tentje opzet. :lol: :lol: :lol:
Overigens is het van Trier nog dik 200 km fietsen naar de Rijn.
Ja Trier ligt aan de Moesel. Ik was dus door de war met de Moesel. :lol:
Wesley Ooms schreef:ReinaudN,

Die camping in Trier, was dat aan de Rein achter de rosse buurt?
Ik was daar dit voorjaar, en toen ik de aanwijzingen van de receptie probeerde te volgen naar een supermarkt, kwam ik bij een gigantische sex winkel, of een banden bedrijf terecht...had gelukkig nog wat eten bij me. Vond ze wat vaag aan de receptie, en ook niet super vriendelijk. Wel een hele mooie tentweide daar, met overdekte banken en tafel, zodat ik de was mooi binnen kon ophangen, want het regende nogal. Dus voor een fietser vind ik het wel een aanrader. Geen open uitlaten toen in elk geval!
Hoi Wesley,

Ik heb eens in Huy gehad dat de campingbaas weg was (zelfs voor 18.00) en dat ik gratis heb overnacht omdat er niemand was die zich om mij bekommerde. Dus ik raad aan om gewoon je tentje dan alvast op te zetten en pas de volgende dag of de avond als de receptie/bar open is te melden dat je hebt geslapen. En als ze er niet zijn? dan maar niet toch! Budget reizen is budget :)

Groetjes en succes!
Als ik op een camping zou komen, en er is niemand bij de receptie, zou ik m'n tent opzetten waar dat veilig/gepast lijkt, en inderdaad afwachten of er de volgend ochtend iemand langskomt of aan de receptie staat. Ik ga er van uit dat een rustige fietskampeerder die z'n rommel weer netjes opruimt altijd wel welkom is. Misschien wat simpel gedacht, maar ja...
Alleen het is me maar 1 keer gebeurt dat de receptie dicht was, in Ieper toen ik wat vroeg in de middag aankwam, en de receptie volgen het keurige bordje aan de deur pas vanaf 4 uur open ging. Dus toen heb ik maar de fiets voor de receptie gezet, het was een mooi zonnetje, en er stonden picknicktafels ed dus wachten was niet zo'n probleem, en omdat ik toch aan het wachten was, heb ik de vuile was gepakt ben alvast de washokken ingedoken en heb m'n wasje gedaan. Efficient kamperen, vind ik dat ;-)
Stefanv89 schreef:Hoi Wesley,

Ik heb eens in Huy gehad dat de campingbaas weg was (zelfs voor 18.00) en dat ik gratis heb overnacht omdat er niemand was die zich om mij bekommerde. Dus ik raad aan om gewoon je tentje dan alvast op te zetten en pas de volgende dag of de avond als de receptie/bar open is te melden dat je hebt geslapen. En als ze er niet zijn? dan maar niet toch! Budget reizen is budget :)

Groetjes en succes!
De camping van Hoei is gesloten. Waarschijnlijk, doordat de campingbaas te weinig aanwezig was. :lol:
Aan de andere oever van de Maas is camping Gai Logies in Bas-Oha op 5 km ten westen van Hoei, pal langs het fietspad langs de Maas. Deze beheerder is er ook niet altijd, maar vanuit een van de vaste standplaatsen wordt altijd de honneurs waargenomen en komt er iemand op de je af.
zie: http://www.fietscampingsbelgie.nl
Is die camping in Tihange definitief dicht Bert? Gezien onder meer de staat van het sanitair (in geen tijden schoongemaakt) volkomen begrijpelijk, maar ik meende begrepen te hebben dat alleen het deel met permanente bewoners gesloten zou worden en er nog wel een doorgangsverblijf zou overblijven (zie onder meer: http://www.lavenir.net/article/detail.a ... 7_00514305.
Mooier uitzicht op al dan niet werkende kerncentrales vanaf je stoeltje voor je tent vond je nergens ... Goedkoper kamperen was overigens ook moeilijk: er was gewoon nooit iemand.
@Arno,
Het gemeentebestuur van Hoei heeft de camping vorig jaar plotseling gesloten wegens wanbeheer. De stichting die het terrein beheerde is ontbonden. In augustus mocht de camping een paar dagen open, maar uitsluitend voor tentjes van bezoekers van een festival. Daarna ging de camping onmiddellijk weer op slot: met stevige hangsloten op het hek. De gemeente weet nog niet de toekomst zal zijn. Volgens de gemeente is een camping op deze locatie niet rendabel, maar wat wil je, als het meer regel was, dat het campinggeld niet geind werd?
Stefanv89 schreef:En als ze er niet zijn? dan maar niet toch! Budget reizen is budget :)
Is eigenlijk niet netjes, maar ik moet zeggen: ik heb het ook een keer gedaan in Zweden. Ik kwam tegen 9 uur / half 10 aan in de buurt van Gothenburg en de camping was al dicht. Toiletten waren smerig en het was écht alleen een veldje zegmaar. Wilden ze nog €30 voor vragen ook. Code voor het toiletgebouw heb ik gekregen van een stel fransen die op de camping stonden. De volgende ochtend was ik om 8 uur weer weg, niemand gezien.

Maar hoe het eigenlijk moet: eerder die vakantie heb ik al een keer meegemaakt dat ik om 9 uur aan kwam bij een camping, receptie dicht. Toen ben ik de camping op gefietst, praatje gemaakt met wat mensen hoe de plaatsen zijn ingedeeld en mijn tent neer gezet. De volgende ochtend naar de receptie en het was helemaal geen probleem.
Boeiend topic. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als je aankomt op de camping na 19:00 uur. Verheug me nu al op de informatieve antwoorden in reactie op de scherpe vraagstelling. :roll:
Roept een vraag op...wat is een camping?
Is het

a. een afgesloten terrein met sanitaire faciliteiten waar je pas gaat staan nadat je bent ingeschreven, is de receptie dicht wacht je tot die open is.
b. een terrein met sanitaire faciliteiten waar je gaat staan ook als de receptie niet open is/lijkt te ontbreken en je nadat de tent staat etc eens gaat kijken of er iemand is die een financiele vergoeding wil ontvangen voor het kampeergenot
c. een terrein met al dan niet beschikbare(op slot of stuk) sanitaire faciliteiten waar je gaat staan, en aleen voor betaald als er iemand opdaagt voor je 's ochtend weer weg gaat (ook als dat voor 8 uur is?)

Benieuwd :P
Ik stel voor dat we proberen de doelstelling van de vereniging proberen na te streven en elkaar over zinnige zaken proberen te informeren.
Het antwoord op de oorspronkelijke vraag is al veel eerder gegeven.
Nog nooit problemen gehad met te laat arriveren.

Wanneer de receptie al dicht is, en er staat niet bij waar je je moet melden, of een telefoonnummer om je aan te melden, dan zoeken wij gewoon een plekje op de camping. Meestal is het niet moeilijk om een tentenveldje te vinden.
En ofwel er komt zich vanzelf wel iemand melden, ofwel wij melden ons de volgende morgen zelf wel bij de receptie.
Gaat altijd prima en zonder moeilijkheden of kwaaie mensen.

Ook tijdens de mittagsruhe wel eens onze tent gewoon alvast opgezet en na de ruhe netjes gemeld bij de receptie, ook daarmee nooit een onvertogen woord gevallen.