Additionally, paste this code immediately after the opening tag: naafdynamo inbouwen of voorgesorteerd wiel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

naafdynamo inbouwen of voorgesorteerd wiel

Ik had (en heb op een andere fiets) een B+M lamp model lumotec IQ Cyo T. De fiets is een keer omgevallen en toen ging de lamp krak. Omdat het een graad of -10 was was het plastic extra fragiel. Ik vind dat een lamp van over de 80 euro een metalen / alu montage moet hebben en niet van kwetsbaar plastic. Hierom heb ik nu een supernova gekocht welke geheel van metaal is.

Ik heb meerdere gespaakte wielen van Rose voor MTB, Race en toer (met rohloff), vele kilometers, slechte wegen en zware bepakking. Nog nooit problemen gehad!
Eridanos schreef:Ik had (en heb op een andere fiets) een B+M lamp model lumotec IQ Cyo T. De fiets is een keer omgevallen en toen ging de lamp krak. Omdat het een graad of -10 was was het plastic extra fragiel. Ik vind dat een lamp van over de 80 euro een metalen / alu montage moet hebben en niet van kwetsbaar plastic. Hierom heb ik nu een supernova gekocht welke geheel van metaal is.

Ik heb meerdere gespaakte wielen van Rose voor MTB, Race en toer (met rohloff), vele kilometers, slechte wegen en zware bepakking. Nog nooit problemen gehad!
+1 voor super nova
Supernova e3 is een goede lamp. BTW Supernova gebruikt TIR bundelvorming ipv spiegels /BM en SON/. Een nadeel van supernova is dat modder bij deze dagen komt in midden lens/centraal gedeelte/ en het is moeilijk schoonmaken.

+1 voor rose wielen.
Nooit problemen, wel een set versleten velgen. Zover ik weet Rose heeft 10jaar garantie over spaak breuk. Alle mijne rose wielen zijn machinaal gespaakt.
Ik heb deze maand mijn voorwiel opnieuw laten spaken bij Marten Gerritsen.http://www.m-gineering.nl/sindex.htm
En dat voor een goede prijs. Gekozen voor een SON 28 15 steekas.

Mijn 2 jaar oude velg was nog in een goede staat om te (her)gebruiken. Zo kun je ook de kosten laag houden.
miro schreef: +1 voor super nova
Supernova e3 is een goede lamp. BTW Supernova gebruikt TIR bundelvorming ipv spiegels /BM en SON/. Een nadeel van supernova is dat modder bij deze dagen komt in midden lens/centraal gedeelte/ en het is moeilijk schoonmaken.
Wattenstaafje gaat prima, met water, nooit met pure alcohol of aceton. Tenzij je een diffuse lichtbundel wilt hebben.