Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Home - Forum Wereldfietser

Home

Als afsluiting een onvervalste 'spiritual', met knipoog:

Bron
Mooie afsluiting van mooie serie Marc.
Heb je voorbereingen op de diverse fora gevolgd en bewonderd.
De droom van menig MTB-er om zo'n tocht te maken.
Hoop bekende maar ook veel onbekende stukken gezien.

Mid-life crisis nu voorbij :) of pas echt goed begonnen ?

Bedankt voor de mooie filmpjes.
@ Willem 12. Dank je. Graag gedaan. Die midlifecrisis, daar heb ik een aantal jaar geleden al mee afgerekend, daar had deze reis weinig mee van doen :wink: . De plannen voor de volgende tocht liggen al klaar: al bikepackend door de Peruaanse en Boliviaanse Andes, over oude inca-paden, buiten het seizoen natuurlijk, als het er lekker rustig is.
Mooi, dat kleine persoontje in de laatste shot, dat wegrent. Vond ik wel grappig.

De knipoog gaat verder aan mij voorbij, ben ik bang...

Maar: een mooie afsluiter, zo door ons vlakke land;)!
@ Travelmaster: Dank je. De tekst van het nummer is zwaar religieus en gaat over de naderende dood: "going over Jordan", "see my Father", "rest beneath the sod" etc. Vandaar dat ik schreef "met knipoog", om aan te geven de tekst vooral niet zo zwaar op te vatten, maar eerder letterlijk. "A poor wayfaring stranger, traveling through this world alone" is precies wat ik op dat moment was. Om dezelfde reden heb ik het filmpje verluchtigd met een aantal grappige momenten, zoals van dat wegrennende jongetje.
Ah, ik had even geen geluid beschikbaar, dat zal niet geholpen hebben;)!
@Alma: schitterende filmpjes, ik heb er van genoten.

Tegelijkertijd zitten bedenken hoe e.e.a is opgenomen door je. Heb zelf een Garmin Virb en ben nog het nodige aan het ontdekken in combinatie met mijn fietstrips (meer langeafstand en geen MTB).
- Op je helm heb je een "stok" met je camera gemonteerd begreep ik. Ik heb de indruk dat je op dat moment/situatie daardoor wel wat minder ontspannen fietst. Heb je een soort selfiestok daarvoor gebruikt en wat aangepast ?
- Ook de nodige passieve opnames, op statief o.i.d. Hoeveel tijd kost dat je nu op een fietsdag ? (mogelijke verhouding: 8 uur totaal, 7 uur fietsen en 1 uur heen en weer voor je camera ?)
Mooie afsluiting! Sluit me aan bij de anderen, heb genoten van de reeks filmpjes.
keesm54 schreef:@Alma: schitterende filmpjes, ik heb er van genoten.

Tegelijkertijd zitten bedenken hoe e.e.a is opgenomen door je. Heb zelf een Garmin Virb en ben nog het nodige aan het ontdekken in combinatie met mijn fietstrips (meer langeafstand en geen MTB).
- Op je helm heb je een "stok" met je camera gemonteerd begreep ik. Ik heb de indruk dat je op dat moment/situatie daardoor wel wat minder ontspannen fietst. Heb je een soort selfiestok daarvoor gebruikt en wat aangepast ?
- Ook de nodige passieve opnames, op statief o.i.d. Hoeveel tijd kost dat je nu op een fietsdag ? (mogelijke verhouding: 8 uur totaal, 7 uur fietsen en 1 uur heen en weer voor je camera ?)
Dank je. Het klopt dat het wat minder ontspannen fietst met zo'n cameraboom op je helm, ook al weegt het geheel maar een ons of zeven. Het maakt je wat stijfjes in de nek, je beweegt je hoofd wat moeilijker en met name bij lage snelheid, als het aankomt op evenwicht, is dit lastig. Daarom val ik ook bij het afrijden van de strandafslag.

De cameraboom bestaat uit een statief verlengd met een selfiestok. Foto's van een eerste versie -nog zonder selfiestok- staan op mijn facebook: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Ik fietste 6 tot 8 uur per dag. Ik filmde alleen daar waar het echt de moeite waard was. Per fietsscene kostte dat zo'n 30 tot 60 minuten, een enkele keer langer. In Blokzijl (de haven in het laatste filmpje) ben ik wel 2 uur bezig geweest, net als bovenop Mont Jovet. Per dag filmde ik maximaal 3 fietsscenes, dan was de tijd op, maar soms ook helemaal geen. Gemiddeld zal de verhouding denk ik uitkomen op 7 uur fietsen en 1,5 uur filmen, met een behoorlijke variatie dus.