Ben ik dan de enige die altijd 3 kleine flesjes shampoo inpakt? Ik vergeet namelijk vrij vaak mijn shampoo na het douchen weer mee te nemen. Andere spullen vergeet ik zelden (sinds eind jaren 70 ben 1x een flink stuk terug gereden omdat ik een tasje met gereedschap in de berm had laten liggen, 1x heb ik een rugzakje laten liggen, 1x tentharingen in het gras laten liggen, 1x per trein teruggegaan naar de plek waar mijn tentstokken nog lagen en enkele keren een handdoek laten liggen), maar van een douche raak ik blijkbaar zo onthecht, dat er een kans van pakweg 1 op 10 is dat ik mijn shampoo bij de douche laat staan. Flesjes die ik na enkele weken fietsen nog heb, vul ik thuis weer bij.
Scheerzeep (sinds 1992, toen ik zwichtte voor de in die tijd gangbare mening dat een baard echt niet meer kon), aftershavecrème en deodorant (sinds mijn eerste vakantie met Corrie in 1996) doe ik al jaren in de flesjes met schroefdop, die ik in 1985 meekreeg met pilletjes tegen malaria erin. Die heb ik nog nooit laten liggen. Blijkbaar sta ik na het verlaten van een douchehok vrij snel weer met beide benen op de grond.