door
PeeWee » di 02 dec, 2014 17:50
Zutphen1 schreef:wat houdt dat in? "Ik laad de track als een laag "
Ik vermoed het volgende.
Je kunt in Osmand een GPX bestand op de kaart tonen zonder dat er gerekend hoeft te worden. Je ziet dan gewoon een lijntje op de kaart die je kunt volgen.
Je kunt dat doen door naar Kaart te gaan en dan als optie "Kaart instellen" > en GPX-track aanvinken. Vervolgens de gewenste GPX track selecteren. Hierna wordt deze getoond op de kaart en kun je gaan fietsen (zonder herberekenen).
Ik gebruik altijd een recente nightly build van Osmand dus het kan zijn dat de beschijving wat afwijkt van jouw versie.
Een andere optie is om zo'n GPX bestand te laden en te gebruiken om te navigeren. Er zal bij te veel afwijking van de lijn worden herberekend.
Als je de eerste optie volgt en vervolgens kiest voor "aanwijzingen" dan vraag Osmand of je de geselecteerde GPX route wilt gebruiken voor navigatie. Als je ja kiest wordt die route geladen en wordt er ook herberekend als je afwijkt. Dat doet (of deed) ie ook als het geen route maar een track is. Hoe dat precies werkt is mij niet duidelijk.
Frank heeft wel gelijk als het gaat om verschillen track en route maar in Osmand is de wereld volgens mij net anders. In een GPX bestand kunnen zowel Track als Route staan maar wat Osmand dan precies doet met zo'n bestand dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk en navragen op het Osmand forum levert dat helaas ook niet op.