Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avaghon,VSF of Santos - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Avaghon,VSF of Santos

143 berichten
<zucht>

Ondanks mijn herhaalde verzoek om de discussie over stijfheid van frames in een ander -eigen- topic te voeren en hier te richten op de vraag van de TS, lijkt het alsof niemand zich er wat van aantrekt. Blijkbaar maakt het de TS ook niets uit.

Ik ben er eigenlijk wel even klaar mee. Ik heb ook geen zin in alle betogen waarom dit zo belangrijk is voor de TS en waarom het echt geen etaleren en verheerlijken van eigen kennis en mening is.

Ik heb het nu even te druk om hier tijd aan te besteden want ik ben een paar dagen uithuizig. Volgende keer wordt het anders aangepakt want blijkbaar is netjes en beleefd vragen niet genoeg.

<diepere zucht>
Goede tip Stef, van de verschillende banden! (Gelukkig doen we met de car niet aan die rare winterbanden, kost je ook een halve schuur, dan liever extra fiets)

Jumbo,ik rij nu op een Giant en oude Motobecane :oldtimer,staal , licht en snel.
Voor oorspronkelijke opties zie de vraagstelling.
Groet,Ber
Morgen nog een proefrit en dan komt de beslissing vanzelf dichterbij.
(Interessant dat de stijfheid discussie veel oproept bij deze en gene, moet zeggen dat de ins en outs daarvan nu wel enigszins helder zijn)
moderator schreef:Ondanks mijn herhaalde verzoek om de discussie over stijfheid van frames in een ander -eigen- topic te voeren en hier te richten op de vraag van de TS, lijkt het alsof niemand zich er wat van aantrekt. Blijkbaar maakt het de TS ook niets uit.

Ik ben er eigenlijk wel even klaar mee. Ik heb ook geen zin in alle betogen waarom dit zo belangrijk is voor de TS en waarom het echt geen etaleren en verheerlijken van eigen kennis en mening is.
Ber schreef: (Interessant dat de stijfheid discussie veel oproept bij deze en gene, moet zeggen dat de ins en outs daarvan nu wel enigszins helder zijn)
moderator schreef:<zucht>
Ondanks mijn herhaalde verzoek om de discussie over stijfheid van frames in een ander -eigen- topic te voeren en hier te richten op de vraag van de TS, lijkt het alsof niemand zich er wat van aantrekt. Blijkbaar maakt het de TS ook niets uit.
Zowel Avaghons als Santossen zijn naar believen opgebouwd te krijgen en een VSF is goedkoper zodat je je wel een onderdelenwissel kunt permitteren.
Blijft over het frame. En daar mogen we het dan niet over hebben? Oke, ik pas mijn berichten wel aan.
kunnen de Oppad testen en filmpjes (waar ik mee begonnen ben om te oriënteren) ook weg? Krijg de indruk , ook uit de reacties dat daar wat op neergekeken wordt!?

Morgen kies ik de fiets van mijn dromen! (weer een test rit gemaakt) en vanavond nog plussen en minnen :wink: .
Ber
Ber schreef:Morgen kies ik de fiets van mijn dromen! (weer een test rit gemaakt) en vanavond nog plussen en minnen .
En was daar ook toevallig een Koga lightdeluxe bij ? :wink:

succes met de keuze.

groet.
Dag Ando,
Nee geen koga, wil een Rohloff naaf (topic)
Groet,Ber
Koga kan ook geleverd worden met Rohloff :D
Al eens aan een Vittorio gedacht? Ligt niet in de buurt, maar je kan wel precies jou fiets kiezen (die maken ze speciaal, en alleen voor jou) dus geen standaard frame maat zoals de anderen wel doen. En je kan zelf kiezen welke opbouw/onderdelen jij wilt hebben.

Ik heb geen aandelen maar ben pro Vittorio.

Succes bij het maken van je keuze.

Groet,

Rene
Na rijp beraad is de fiets vandaag gekocht, voorgestelde keuze was: Avaghon s 28, Santos Travelmaster 28 of VSF tx 1000 28. alle drie met Rohloff.

Het is geworden:

Avaghon s28 met Rohloff en riem , en nog een mooie fiets ook! :D

Bij de keuze had ik de volgende prioriteiten( dit lijstje is ontstaan tijdens het oriëntatie proces):

1 rij gedrag
2 prijs kwaliteit verhouding
3 dealer
4 esthetiek

over 1: lag dicht bij elkaar, Avaghon iets comfortabeler/stabieler; Travelmaster iets sportiever/wendbaarder en VSF er een beetje tussen in
over 2; Avaghon duidelijk in voordeel
over 3: Santos dealers zijn betrokken , ervaren en enthousiast, Avaghon idem, iets meer jongens die na sluitingstijd naar huis fietsen, VSF gaat wat meer over snel verkopen, "aantrekkelijk aanbod ,wat wil je nog meer?" Deze ervaringen zijn natuurlijk persoonlijk en opgetekend na bezoek en proefritten bij 9 fietszaken.
over 4: in het voordeel van Avaghon

Veel heb ik gehad aan alle opmerkingen van iedereen op het forum. Van heel praktisch (puntensysteem van steem) tot puur technisch.
De discussie over het frame liep wellicht wat uit de hand :wink: , tegelijkertijd kwam ik er hierdoor achter wat het belangrijkste is van een fiets. De laatste opmerking van Ave Gone was eigenlijk wel in de roos.
Ook ik heb me laten verleiden door de prachtige spitzenklasse onderdelen, allemaal mooi maar overal op te zetten (of niet natuurlijk).
Testen zijn zeker waardevol op om ideeën te komen en te oriënteren, maar ze verschillen erg qua benaderingswijze en een goede test van precies de 3 fietsen die ik op het oog had is er natuurlijk niet. Dank Christophorus voor test VSF en Santos, op de Avaghon test ben ik maar niet gaan wachten (ga ik zelf doen, heerlijk!), maar die komt er vast wel op je site.
Eigen proefritten waren leuk, maar ook lastig: de omstandigheden waren vaak verschillend: heerlijk vakantie weer, mooi/lelijke omgeving, en als je op een fiets zit: "fietst deze nou lichter?" o, deze heeft natuurlijk andere banden" en ga zo maar door. Zeker als rijgedrag redelijk dicht bij elkaar ligt wordt het moeilijk. Theoretisch zou je met precies de 3 fietsen van je keus met hetzelfde gewicht de Splugenpas af en op moeten rijden, en ook weer niet meteen achter elkaar :lol: (zou ik best willen doen)
Door de vele reacties krijg je bijna de neiging om de echte merk liefhebbers (bijv.de Santos liefhebber contra de Koga freak ) karakterologisch te classificeren. Voer voor (amateur) psychologen! Gaan we niet doen, wij gaan na al deze omwegen vooral lekker zorgeloos (riem met Rohloff :D ) lekker fietsen.
Als ie is opgehaald uit Rotterdam zet ik wellicht een keer een mooi foto op de St.Christophorus site.

Dank aan iedereen voor jullie betrokken reacties!
en fietsze,
groet,Ber
En zo is dat niet lullen maar lekker fietsen, ik wens je alvast heel veel plezier met je nieuwe fiets.
dag Rene,
aan Vittorio had ik wel gedacht, ziet er goed uit. Voor mij 2 mindere kanten:
erg ver weg vanuit Nijmegen(Rotterdam was al op de rand) en met Rohloff en riem erg prijzig.
Je leest het hierboven de beslissing is vandaag al genomen.Gelukkig is er de Avaghon!
met groet,
Ber
Gefeliciteerd met de aankoop Ber! Foto's zijn altijd welkom, bestaat ook een apart topic over:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... p?p=223398
Gefeliciteerd met je aankoop Ber. Gaat Frank em voor je in elkaar zetten? Echt oerdegelijk "handmade in Holland". Veel plezier met jou Avaghon!

Welke kleur heb je gekozen?
Gefeliciteerd met je keuze. Daar ga je veel plezier van krijgen.
Goede overwegingen en goed getest, dat zien we ook wel eens anders! Gefeliciteerd met je aankoop, en we zijn natuurlijk benieuwd naar de eerste rij-impressies en foto's!
Gefeliciteerd. Wanneer komt de fiets?
Met zoveel betrokken berichten kun je nog een poging wagen om te gaan crowdfunden om je aankoop te financieren 8)

Zonder gekheid: fijn dat je hebt gekozen, dan kunnen we weer gaan fietsen (in plaats van achter het scherm schrijven over fietsen).
Het is een zwarte, en uiteindelijk de fiets van mijn 2 proefritten in Rotterdam, bedacht me na de customizer te hebben ingevuld dat het vrijwel die fiets was. Met een paar kleine aanpassingen is ie helemaal top( iets snellere banden ). Frame maat is precies goed (voor mijn lange lijf met lange benen). Kan hem over pl/m 2 weken ophalen , dan zet ik foto op deze site.
Groet, Ber
Carl schreef:
Ber schreef:Ik zal er uiteindelijk door het jaar heen vaker zonder bagage dan met op gaan rijden. Dat maakt het niet eenvoudiger nu ik de bagage verhalen en bijbehorend rijgedrag meeneem.
Ik doe het wel hoor, zonder bagage op mijn Avaghon. Dat kan natuurlijk ook gewoon. Maar het valt me altijd weer op dat hij nóg lekkerder rijdt als de Ortliebs eraan hangen. Daarom zit ik vrolijker op mijn fiets wanneer ik op vakantie ga dan als ik naar mijn werk rijd. ;)

Carl
Dat is dus mijn ervaring ook. Inmiddels 46000 km zonder enig probleem inclusief rohloff. Marco, Chantal en medewerkers (bike4travel) proberen de fiets zo in te richten dat hij onderweg (zou dat nodig) zijn met eenvoudig spul altijd te repareren is. Robw