Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff op racestuur: mogelijkheden - Forum Wereldfietser

Rohloff op racestuur: mogelijkheden

Ik kwam HIER een wel/niet-uitputtelijke(*) lijst mogelijkheden tegen hoe je een Rohloff-naaf kunt schakelen i.c.m. een racestuur. De ene is natuurlijk realistischer dan de andere, maar het kan iemand wel op ideeën brengen.

Van downtube opties...
Afbeelding
(Command/Control +)Klik voor een vergroting.

...tot zeer creatieve opties.
Afbeelding

(*) Imaginair wegstrepen wat volgens jou niet van toepassing is.
Heeft iemand ervaring met de combinatie racestuur en Rohloff?
Ik zag in de handleiding van Rohloff o.a. de mogelijkheid van deelbare racesturen van o.a. de firma's Norwid en Nöll genoemd.
Is dat een goede optie?
Of heb je ervaring met Van Nicholas Divisible Handlebar of Thorn 55mm Accessory Bar en de Rohloff shifter?

Ik wil namelijk graag mijn racestuur behouden.

Jan
http://www.santosbikes.com/assortiment/ ... /race-lite

wil je perse Rohloff?
In shimano land heb je meer mogelijkheden.
Afline 11, reverse STI of MTB shifters. of juist een volledig DI2 group.
Last but not at least 2...3keer goedkooper dan Rohloff
Ik heb met de Gilles Bertoud shifter op een Santos Race Lite gereden en later met het deelbare stuur op een Van Nicholas Yukon. De Gilles Berthoud viel me tegen: draait zwaar, is glad en kan net soms niet ver genoeg naar het midden geschoven worden. Het deelbare stuur van Van Nicholas beviel me perfect! Rohloff-shifter ligt lekker in de hand, draait licht, voldoende grip in de regen en helemaal naar het midden geschoven, zodat handjes bovenop prima gaat.

Over een poosje ga ik ook de duimshifters van Cinq5 testen.
Probleem bij deelbare sturen is al gauw dat je vast zit aan het gegeven model stuur. De ene racebocht is de andere niet. Ik zit zelf te denken om over te stappen op een Grandbois Randonneur stuur, maar dat lijkt niet makkeljk combineerbaar met iets anders dan de Co-Motion shifter (want die is voor 31.8 mm sturen en dan heb je meer kans dat het past). Heeft iemand daar ervaring mee? Is zo'n dikkere shifter niet vervelend in je hand?
ik heb n beugeltje. ik heb wel eens op n beurs.wat aandie grote gedraaid. t zag eruitals een fijm ding. t beugeltje,was gratis. (oud stukje stuur met een fietsmandding. en mn fiets financiering gaat in stukjes en beetjes, dus ms nog n keer dat de shifter omhoog gaat,maar tot nu toe bevalt t wel zo.
Wim schreef:Is zo'n dikkere shifter niet vervelend in je hand?
Dat ligt nogal aan je handen. Ik ben per definitie op zoek naar dikkere handvatten e.d.
Ik heb een deelbaar stuur van VN. Ben tevreden over het stuur, maar niet zo over de combinatie race-remgrepen / v-brakes... Je verliest toch wel wat remkracht.